Follow Us @soratemplates

Tuesday, January 12, 2016

ATASI BAU BADAN

Assalamualaikum w.b.t

ANDA RASA BADAN ANDA BERBAU?


Masalah bau badan disebabkan kerana keringat yang bercampur dengan bakteria dan juga sel kulit mati. Bau ketiak tidak sedap menimbulkan rasa rendah diri. Hal ini disebabkan kerana mengeluarkan bau yang kurang senang.



Sebenarnya bau badan datang dari dua kelenjar yang bertugas untuk menghasilkan peluh, iaitu Eccrine dan Apocrine. Terma sains yang digunakan ini mungkin agak susah untuk difahami, jadi Eyra mudahkan pemahaman anda iaitu Eccrine yang bertanggungjawab terhadap proses peluh yang mana ia bersambung terus hingga permukaan kulit untuk menghasilkan peluh. Yang tujuan utama untuk mengawal suhu badan selain daripada membuang bahan buangan badan. Eccrine pada dasar sifatnya tulen dan jernih seperti air, tidak menghasilkan bau.



Manakala untuk kelenjar Apocrine, cecair yang dikeluarkan lebih likat dan keruh. Selalunya kelenjar peluh Apocrine terdapat pada bahagian tubuh yang banyak folikel rambut. Seperti ketiak, serta tempat sulit seperti kemaluan. Di sini terdapat terma sains digunakan. Untuk memudahkan lagi pembaca, protein yang pecah masuk ke dalam peluh oleh bakteria, boleh menyebabkan ketiak, kaki, badan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.

Bagaimana Alfalfa Shaklee membantu menghapuskan bau badan?

Alfalfa atau nama saintifiknya Medicago Sativa bertindak sebagai:

  • Penyahtoksik - membantu menyahtoksik toksin yang tersimpan di dalam badan.
  • Pembersih Darah - mencuci dan membersihkan darah
  • Agen anti kulat  - klorofil yang terdapat di dalam alfalfa dapat membunuh bakteria di dalam badan dan bertindak sebagao deodoran semulajadi kepada badan.
  • Fiber - tinggi serat untuk membantu proses penghadaman dan menggalakan pelawasan yang baik.
  • Membantu menggalakkan fungsi kelenjar pituitari berfungsi dengan baik dan lancar.


Hubungi saya untuk konsultasi. 
EyraNadzirah 0132117436
Your trusted SID,
1207294



Love, 

No comments: