Follow Us @soratemplates

Wednesday, August 15, 2018

KESUBURAN WANITA : Faktor umur pengaruh kesuburan untuk dapat zuriat

10:34 PM 0 Comments

Adakah umur menjejaskan kesuburan saya?

Ya. Kesuburan mula menurun bagi wanita daripada usia kira-kira 30 tahun, dan semakin menurun dengan lebih drastic daripada usia 35 tahun. Apabila wanita semakin berumur, kebarangkalian untuk hamil menurun manakala kebarangkalian ketidaksuburan meningkat. 

Kebanyakan wanita boleh hamil secara semula jadi dan melahirkan bayi yang sihat jika mereka hamil pada usia 35 tahun. Selepas 35 tahun, peeratusan wanita yang mengalami ketidaksuburankeguguran atau masalah dengan bayi meningkat. Menjelang usia 40 taun, hanya dua dalam lima daripada mereka yang merancang untuk menimang cahaya mata berjaya mendapatnya. 

Inilah sebabnya mengapa, daripada perspektif biologi semata-mata, waktu terbaik untuk cuba mula membina keluarga ialah sebelum anda berusia 35 tahun


Faktor umur menjejaskan kesuburan! Lebih cepat anda menjalani ujian kesuburan lebih baik.

Peluang anda untuk hamil dengan cepat bergantung kepada usia anda. Wanita adalah paling subur di antara usia 20 dan 24 tahun. Anda akan mengambil masa lebih lama untuk hamil apabila anda mencecah usia lewat 30an atau awal 40an. Anda mungkin mempunyai masalah untuk hamil

Lebih daripada 80 peratus pasangan akan berjaya hamil dalam masa setahun jika mereka berhenti menggunakan kontrasepsi dan mengadakan seks dengan kerap. Seks yang kerap bermaksud membuat hubungan kelamin setiap dua hingga tiga hari sepanjang kitaran anda. Ini memberikan anda peluang terbaik untuk hamil. 

Kira-kira separuh daripada wanita yang tidak berjaya hamil dalam tahun pertama mencuba akhirnya hamil pada tahun berikutnya, lantas memberikan peratusan kehamilan sebanyak 92 peratus dalam masa dua tahun. Jadi, bersabarlah dan terus mencuba. 

Peratusan wanita berusia 30 hingga 34 tahun dan 35 hingga 39 tahun hampir sama, iaitu 94 peratus bagi kumpulan pertama hamil dalam masa dua tahun dan 90 peratus bagi kumpulan kedua.

Oleh kerana kadar kehamilan secara semula jadi begitu baik, anda biasanya hanya akan disarankan supaya mendapatkan bantuan doktor jika anda masih belum hamil selepas setahun mencuba dengan kerap melakukan seks (dua hingga tiga kali seminggu). Tetapi jika anda sudah berusia lebih 35 tahun, dan mendapati sukar untuk mendapat keputusan positif dalam ujian kehamilan anda, maka penting bagi anda mendapatkan bantuan segera dan jangan bertangguh.


Umur anda dan kesuburan

Semakin ramai wanita di Malaysia berkahwin dan melahirkan anak pertama di usia yang lebih lanjut kerana keutamaan mereka telah berubah ke arah mengejar kerjaya, lalu membawa kepada peningkatan jumlah wanita dan pasangan yang menghadapi masalah kesuburan berkaitan umur.

Apabila wanita meningkat usia, kesihatan kesuburan mereka menurun secara drastik. Kesihatan kesuburan adalah status atau kesediaan tubuh anda untuk hamil. Setiap wanita mempunyai peluang yang berbeza untuk hamil, dan peluang ini semakin menurun apabila usia meningkat disebabkan oleh status simpanan ovari mereka. Kapasiti ovari untuk menghasilkan telur yang sesuai untuk disenyawakan. Jadi, lebih cepat anda mengetahui status kesuburan anda, lebih mudah untuk anda merancang matlamat hidup dan keluarga.

Apakah yang boleh membantu saya untuk hamil?


1. Kekalkan BMI antara 20 hingga 25

Indeks Jisim Tubuh (BMI) yang sihat dikaitkan dengan kesuburan yang lebih baik. Kehamilan bagi wanita yang berlebihan berat badan dikaitkan dengan masalah seperti diabetes dan tekanan darah tinggi. Makanlah dengan sihat dan lakukan senaman dengan lebih kerap.

2. Ambil Asid Folik ketika cuba untuk hamil dan sehingga 12 minggu kehamilan

Asid folik boleh membantu mengurangkan kebarangkalian spina bifida hingga 92%. Mineral dan makanan tambahan lain juga mungkin berguna. Gunakan garam beriodin kerana iodin penting untuk perkembangan otak bayi. 

3. Kurangkan pengambilan kafien dan elakkan alkohol

Kafien boleh mengurangkan peluang anda untuk hamil. Tiada had yang selamat bagi alkohol ketika hamil, jadi sebaik-baiknya dielakkan. 


MASIH BERMINAT NAK TAHU RAHSIA KESUBURAN?
Saya yakin sebab mengapa anda masih di sini kerana anda nak menyelesaikan masalah kesuburan yang membelenggu anda dan pasangan kan? 

Dengan mengamalkan SET KESUBURAN SHAKLEE, insyaAllah boleh meningkatkan tahap kesuburan anda dan pasangan.

SET KESUBURAN SHAKLEE ni bukan sahaja bagus untuk isteri, malah suami pun boleh makan sama.
Usaha secara berjemaah itu lebih baik kan?

APA ADA DALAM SET KESUBURAN SHAKLEE NI?
Mesti ramai yang tertanya-tanya apa ada dalam SET KESUBURAN SHAKLEE ni kan? 

Jom kita review satu persatu ye.

Set ini adalah Set Kesuburan Shaklee yang lengkap untuk suami isteri. Dah tak perlu nak fikir-fikir dah nak beli yang mana satu. 
Sekali harung je beli, dua-dua boleh makan serentak.

Set Kesuburan Shaklee ni ada 8 jenis supplements iaitu:
  • Alfalfa Complex
  • B Complex
  • Energising Soy Protein (ESP)
  • GLA Complex
  • VitaLea
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • Zinc Complex
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Wednesday, August 8, 2018

HOT PRODUK SHAKLEE : ESP (SOY PROTEIN)

6:09 PM 0 Comments
Ramai kata ESP Shaklee atau nama panjangnya Energizing Soy Protein adalah produk hot yang perlu dimiliki oleh semua orang.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada
  1. 66% Water
  2. 25% Protein
  3. 8% Fats
  4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%





NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program.
Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.






Pengambilan ESP Shaklee ketika berpantang

ESP atau soy protein isolate powder merupakan minuman protein yang kaya dengan asid amino yang tubuh badan kita perlukan.
Kebaikan ESP ketika pantang adalah:
  1. Mempercepatkan proses penyembuhan luka. Ini kerana protein berfungsi untuk membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel rosak.
  2. Memberi tenaga. ESP juga berfungsi untuk memberi tenaga terutama buat ibu-ibu. Ianya terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya. Tumbuhan berprotein tinggi yang mengandungi 14 gram protein soya sihat dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan
  3. Menganjalkan payudara – Payudara hanya terdiri dari otot sahaja. Jadi makanan dalam membina otot adalah protein.Oleh yang demikian ESP sangat penting dalam menganjalkan semula payudara.
  4. Menghilang stretch mark – Seperti mana yang kita tahu, protein mampu mengatasi masalah yang paling ditakuti wanita selepas bersalin iaitu stretch mark. Fungsi protein dalam membina sel baru amat penting bagi mengatasi masalah ini
  5. Menambahkan susu badan – ESP mampu membantu menambah dan memekatkan susu ibu dalam pantang. tetapi pastikan si ibu kerap menyusukan anak atau pump susu.




COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







Monday, August 6, 2018

TIADA ALAHAN DAN CERGAS BERTENAGA KETIKA HAMIL DENGAN SET HAMIL SHAKLEE

7:07 PM 0 Comments

Mengapakah saya berasa terlalu letih semasa hamil?


Anda tidak keseorangan! Kehamilan meletakkan tekanan yang kuat ke atas seluruh badan anda, dan ini boleh membuatkan anda sangat letih. Apa yang kebanyakan wanita paling ingat mengenai fasa awal kehamilan ialah rasa letih yang berterusan. Mereka yang biasa berjaga malam pun mendapati mereka terpaksa menahan mengantuk untuk menonton program TV kegemaran mereka.

Sepanjang kehamilan, terutamanya dalam trimester pertama, badan anda bekerja dengan lebih kuat. Pada waktu ini, badan anda sedang dalam proses membuat uri (plasenta) yang merupakan satu sistem sokongan hayat bagi bayi anda. Proses ini hanya akan selesai pada akhir trimester pertama. Tahap hormon dan metabolisme anda juga sedang berubah dengan pesat, manakala gula dalam darah serta tekanan darah mungkin akan menurun. Kesemua ini menyebabkan anda menjadi terlalu letih.

Berapa lamakah keletihan ini akan berlanjutan?

Ia berbeza bagi setiap orang, tetapi wanita hamil biasanya mengalami keletihan dalam trimester pertama dan ketiga.

Bagi kebanyakan wanita dalam trimester pertama, keletihan merupakan salah satu simptom mabuk hamil pagi yang hadir bersama loya, muntah dan hilang selera makan. Jika simptom anda mengganggu tidur, tidak hairanlah anda akan berasa bertambah letih dan tidak selesa.

Anda mungkin merasa bosan berada dalam keadaan ini, tetapi simptom-simptom ini biasanya akan berlalu tanpa perlu sebarang rawatan. Bagi kebanyakan wanita (kira-kira enam daripada 10) simptom-simptom mabuk hamil pagi hilang menjelang 12 minggu kehamilan. Bagi yang lain, mereka berasa lebih baik dalam trimester kedua. Kurang daripada satu dalam 10 orang yang tidak bernasib baik masih berasa tidak sihat selepas 16 minggu kehamilan.

Harap-harap, anda ialah salah seorang yang bernasib baik dan mungkin akan rasa sangat bertenaga dalam trimester kedua dan membawa ke trimester ketiga di mana anda akan mula rasa letih semula dalam bulan ketujuh

sumber : babycenter


Set mengandung shaklee 2018? Ibu hamil cergas & Tanpa alahan!

Pengalaman mengamalkan set hamil Shaklee memberi satu pengalaman indah lebih-lebih lagi pada kehamilan ke tiga dan usia pun dah memasuki 30-an. Apa yang saya gembira sangat-sangat, saya tidak mempunyai sebarang alahan dan saya hamil juga tidak disedari oleh rakan sekerja kerana tiada sebarang tanda saya sedang hamil pun. Sentiasa cergas, tidak pernah ambil cuti sakit dan kerja berjalan seperti biasa.
.

Kenapa saya konsisten mengamalkan setiap vitamin Shaklee ini? Selain saya telah merasai kesan yang sangat-sangat positif terhadap diri saya sejak mengamalkan supplement secara konsisten dari penghujung tahun 2012, saya tahu badan saya memerlukan setiap nutrisi yang ada dalam supplement yang saya amalkan ini lebih-lebih lagi saya sudah mempunyai dua orang anak sebelum ini, seorang ibu yang bekerja dan pada masa yang sama saya juga seorang pelajar di sebuah institusi pendidikan awam.
.

Jadi saya perlu memastikan diri saya sentiasa cergas, sentiasa sihat bukan sahaja untuk diri saya tetapi untuk suami dan anak-anak yang memerlukan saya sentiasa ada dengan mereka dalam apa jua keadaan.
.


Semasa kehamilan anak ke 2,saya disahkan mengidap kencing manis semasa hamil tetapi alhamdulillah,hamil anak yang ke 3 ini,saya bebas dari terkena kencing manis semasa hamil. Jika dulu hb saya sangat-sangat low dan pernah bacaan sehingga 8.6 dan terpaksa berulang alik berjumpa doktor pakar diklinik, tetapi syukur sangat-sangat kali ini bacaan hb saya sangat-sangat baik. 
.

Semoga perkongsian saya ini boleh membantu ibu-ibu diluar sana supaya menjaga kesihatan kita bukan sahaja semasa hamil tetapi sepanjang masa dan secara konsisten dan berdisiplin bagi memastikan seisi keluarga kita dapat menjalani kehidupan yang lebih cergas dan lebih sihat.

Set Mengandung Shaklee Trimester Pertama Kedua & Ketiga!


Set mengandung shaklee trimester 1 2 & 3
  1. Vitalea ( multivitamin dengan zat besi)
  2. B Complex (asid folik)
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix (pil kalsium)
  5. Energizing soy protein ESP
  6. Omegaguard


Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) dimana jika ibu ada masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. 


Anemia ini merbahaya kepada anak dan ibu kektika bersalin kelak.

Oleh itu, pengambilan mulivitamin amat penting semasa mengandung.

Vitalea adalah produk wajib dalam set kehamilan shaklee trimester 1 2 dan 3 . 


Asid Folic

Menurut pakar nutrisi ibu hamil perlu mengamalkan asid folic jika merancang ingin hamil. Ia memastikan rahim anda subur dan pengambilan asid folic semasa hamil demi memastikan tulang anak dapat terbentuk dengan baik. Apabila ovum bercantum dengan sperma, akan berlaku proses pembahagian dan sel-sel organ semua akan terbentuk. Maka kerana itu amat perlu vitamin sudah diambil untuk membantu pembentukan sel-sel baru.

Vitamin B complex

Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan. Ia juga lebih dikenali dengan vitamin anti stress yang mana boleh menenangkan perasaan ibu- ibu yang tertekan akibat alahan dan badan yang sudah berubah bentuk.

Vitamin C Shaklee mengandungi BIOFLAVANOID... Secara UMUMNYA,Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C dan membantu vitamin C tersebut dalam menjalankan fungsinya dengan BAIK... So, takde lah membazir vitamin C yang kita makan tu kerana dapat DISERAP SEPENUHNYA KE DALAM TUBUH BADAN...

BAGAIMANA VITAMIN C SHAKLEE BANTU IBU HAMIL?
  • Membantu penyerapan zat besi yang lebih baik
  • Membantu ibu hamil yang selsema dan demam pulih lebih cepat
  • Membantu ibu hamil memelihara kecantikan kulit sepanjang kehamilan
  • Meningkatkan imuniti sistem pertahanan badan ibu hamil
  • Membantu membina kolagen semulajadi(Pengambilan konsisten membantu mengurangkan kesan stretchmark ketika hamil)
  • Untuk memperbaiki simptom pendarahan dan pemulihan luka
  • Menghapuskan radikal bebas yang menyerang sel (Penyebab jeragat dan pigmentasi ketika hamil)

Membantu bayi untuk mendapat tulang dan gigi yang sihat tanpa mengganggu kalsium untuk keperluan tubuh si ibu.

Ia juga membaiki rangsangan urat sarafmengelakkan kekejangan otot bagi ibu-ibu mengandung.

Kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.


Kita sedia maklum tentang kebaikan dan kepentingan DHA (atau Omega-3) ni kepada golongan dewasa. Termasuklah untuk kesihatan jantung, otak, sendi dan juga penglihatan. Sehinggakan Omega-3 adalah sejenis suplimen yang termasuk dalam set essential dalam set kesihatan optimum Shaklee.
Atas sebab inilah, pakar mencadangkan supliment Omega-3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Tujuannya adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

ESP memberi tenaga ibu mengandung, di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.

Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat serta untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.

Membantu ,membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.

Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu pertumbuhan plasenta dan penghasilan susu.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah