Follow Us @soratemplates

Saturday, June 4, 2016

7 Cara Meningkatkan Peluang untuk Hamil

Kehamilan mungkin mudah untuk sebilangan orang, tetapi kepada sebilangan yang lain ia merupakan satu perjuangan. berikut adalah 7 perubahan gaya hidup yang mudah untuk membantu anda meningkatkan peluang mengandung.

1) Tidur awal dan dapatkan cukup rehat.

Tidur membantu anda untuk berehat dan mengawal perubahan mood, Ia juga menghasilkan hormon leptin yang mempengaruhi ovulasi dan kitaran haid. 


2) Bersenam secukupnya

Senaman berimpak rendah seperti berjalan pantas, bermain golf atau aerobiks ringan dapat membantu anda mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan peluang untuk hamil. Berat badan yang berlebihan atau obes mengurangkan peluang untuk hamil, selain meningkatkan risiko keguguran, diabetes gestasi dan tekanan darah tinggi. 

3) Relaks, bertenang

Tekanan boleh mengubah kitaran ovulasi dan pengeluaran hormon, seterusnya mengurangkan keupayaan anda untuk hamil. Bertenanglah dan biarkan ia berlaku secara semula jadi.

4) Jaga kebersihan bahagian intim

Jangkitan yis dan bakteria di kawasan intim wanita boleh menjejaskan kesuburan. Oleh itu, gunakanlah produk pembersihan yang baik dengan herba dan minyak semual jadi untuk menghilangkan kekotoran dan bakteria berbahaya secara lembut tanpa menjejaskan bakteria yang baik.

5) Bertukar kepada tuala wanita antibakteria

Semasa haid, tahap pH kawasan intim anda akan menjadi lebih beralkali dan mudah terdedah kepada jangkitan bakteria. Beralih kepada tuala wanita yang antibakteria, anti-jangkitan dan anti-kelembapan boleh meningkatkan peluang untuk hamil.

6) Pastikan kitaran haid yang tetap

Elemen paling penting untuk hamil ialah memastikan haid anda tetap dan sihat. Tanpa kitaran yang tetap, bukan sahaja sukar untuk menentukan tempoh masa ovulasi anda, tetapi ia juga bermakna pengeluaran telur anda lebih perlahan.

7) Lindungi kesuburan lelaki

Nasihati pasangan anda supaya tidak meletakkan telefon pintar di poket depan atau di tali pinggang- atau di mana sahaja yang hampir dengan alat sulitnya-bagi mengelakkan sperma terdedah kepada gelombang elektromagnet dan haba. 

Selain itu, supplemen Shaklee yang boleh diamalkan untuk meningkatkan kesuburan ialah GLA COMPLEX


PENGEDAR SAH SHAKLEE ANDA

COD AREA AMPANG, CHERAS & PUTRAJAYA.

PENGHANTARAN KE SELURUH MALAYSIA


Love,
   
 Shaklee Independent Distributor 
 Pengedar Shaklee Sah Cheras & Ampang 
 Whatsapp / SMS = 0132117436 
 ID = 1207294 
 FB Pages : AufaMadame 
 IG : @eyranadzirah

No comments: