Follow Us @soratemplates

Wednesday, April 12, 2017

BRA ANTARA PUNCA KANSER PAYUDARA



Jika dilihat peratusnya agak membimbangkan iaitu 30% rakyat Malaysia diancam kanser payu dara. Di ambil nisbahnya iaitu setiap 10 orang rakyat Malaysia, 3 daripadanya menghidap kanser tersebut. Seandainya kita ambil anggaran 28 juta rakyat Malaysia, 47% daripadanya ialah wanita iaitu 13,160,000 adalah wanita dan 30% dari itu ialah 3,948,000 orang diancam bahaya kanser.
Adakah kita, isteri kita, anak kita, adik beradik kita, ibu kita atau sesiapa yang kita kenali tergolong dari kumpulan tersebut? Nauzubillah, semoga Allah jauhkan perkara tersebut dari kita. Namun setiap penyakit itu datang dari Allah dan Allah jualah yang menyembuhkannya. Namun, sewajarnya kita berusaha merawat seandainya ia terjadi kepada kita dan dalam mendapatkan rawatan, perlulah mencari perkhidmatan yang selesa dan pantas, seandainya lewat, kelak sukar disembuhkan dalam masa yang singkat.

Tahukah anda bahawa kanser payudara merupakan malignan (keadaan yang berbahaya) yang terjadi daripada tindakan sel yang bermula dari bahagian payudara.

Bagaimana BRA menyumbang kepada kanser?
●penggunaan bra yang tidak betul
●ukuran bra yang tidak tepat
●pemakaian bra terlalu ketat sehingga menghalang aliran darah di payudara
●menggunakan bra terlalu lama hingga tiada peredaran udara

Dengan ini, SILA AMBIL perhatian setiap kali anda memilih BRA.


○pilih size yang betul, jangan segan silu untuk masuk ke fitting room
○pilih cup yang selesa,supaya ada aliran udara & dapat menyokong payudara anda
○pilih tali bra yang tebal
○sekiranya ada besi, pilih yang tahan/anti karat

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU PESAKIT CANCER?

Cancer terjadi apabila terdapat sel yang rosak di dalam badan dan menduplikasikan dirinya sendiri tanpa kawalan. Sel yang sihat, kebiasaannya akan mati dengan ‘membunuh dirinya sendiri’ dalam proses yang dinamakan apoptosis atau juga dikenali sebagai Programmed Cell Death (PCD). Proses ini berlaku selang beberapa hari dan penting supaya sel baru dapat dibentuk dan sel yang rosak dapat dibuang.

Proses apoptosis ini dikawal oleh signal-signal daripada sel itu sendiri atau daripada luar sel. Dalam kes cancer, signal untuk sel tersebut mematikan diri tidak dapat disampaikan kepada sel tersebut. Ini menyebabkan sel tersebut terus hidup dan ‘beranak pinak’.


Betul ke Vivix Boleh Membantu Mencegah Cancer?

Salah satu daripada kandungan utama dalam Vivix adalah RESVERATROL yang telah terbukti dalam banyak kajian saintifik boleh membantu mencegah dan merawat cancer.

Antara kajian saintifik yang membuktikan keberkesanan resveratrol melawan cancer:

1. Kajian dalam Annals of The New York Academy of Sciences pada tahun 2011 melaporkan beberapa kajian awal menunjukkan resveratrol mempunyai kesan anti cancer.

2. Kajian yang diterbitkan oleh FACEB jurnal pada October2011 menunjukkan resveratrol Berjaya menghalang sel cancer payu dara daripada membesar.

3. Kajian yang dibuat oleh University of Nebraska pada tahun 2008 mendapati resveratrol Berjaya menghalang estrogen daripada bertindak balas dengan DNA dan menyebabkan cancer payu dara.

4. Kajian yang dibuat oleh University of Florida pada tahun 2011 menunjukkan resveratrol mempunyai sifat anti-carcinogenic yang boleh menghalang sel normal menjadi sel cancer.

5. Kajian yang dibuat oleh University of Kansas pada tahun 2012 menunjukkan resveratrol boleh membantu menghalang cancer prostate daripada membesar.

Bagaimana Vivix Membantu Merawat Cancer?

Vivix membantu merawat cancer dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel cancer yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.
Apabila semakin lama menggunakan Vivix, sel-sel cancer akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan Vivix walaupun anda sudah bebas cancer kerana khasiat Vivix sangatlah banyak.



Bagaimana mahu membeli vitamin ini?

Cara 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul







Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: