Follow Us @soratemplates

Friday, December 15, 2017

BANGKIT AURA UMUR 30



Mencecah usia 30-an biasanya membawa aura perubahan cukup besar buat wanita. Sekalipun baru sehari menginjak ke umur baru, sudah pasti banyak perkiraan yang dulunya dipandang sepi, tetapi kini muncul begitu kerap dalam fikiran.




Bagi mereka yang sudah melangkah ke alam pekerjaan dan menyandang jawatan tetap, umur 30 biasanya dianggap waktu tepat untuk mereka meningkatkan komitmen dalam kerjaya seiring dengan keluarga.

Namun bagi yang masih tidak sampai ke tahap yang diimpikan, tekanan pasti muncul mendadak. Banyak perkara dalam senarai perlu dikejar sehingga terlupa kepentingan diri yang sebenar. 

Hakikatnya, umur bukan sekadar pertambahan angka. Sebelum memikirkan soal kerjaya dan keluarga, ada baiknya jika wanita menumpukan sedikit perhatian kepada mereka sendiri. Realiti hari ini menunjukkan ramai wanita mengorbankan diri mereka tanpa sedar kerana terlalu taasub mengejar pencapaian hidup. Malah, ramai yang hilang fokus terhadap diri sendiri berikutan menumpukan sepenuh perhatian kepada kehendak dan keperluan dalam berkeluarga.

Perlu diingat bahawa tidak kira apapun situasi yang dihadapi kini atau mendatang, wanita tetap perlu mencuri sedikit masa untuk sentiasa tampil cantik, berkeyakinan, sihat serta sejahtera dalam pelbagai sudut.

Ikuti beberapa tip yang perlu diberi perhatian oleh setiap wanita khususnya mereka yang sudah mencecah umur 30, tidak kira bujang ataupun sudah berkeluarga.


TIDUR MENCUKUPI

Tinggalkan seketika kerisauan anda pada kerja dan keluarga. Beri masa dan ruang untuk tubuh mendapatkan kembali rehat yang berkualiti. Tempoh tidur sepatutnya bagi orang dewasa dalah enam hingga lapan jam sehari. Jika anda tidak berkesempatan berehat di rumah, manfaatkan 15 minit waktu makan tengah hari di pejabat untuk melelapkan mata buat seketika. Sama seperti kerja, tidur berkualiti lebih bagus berbanding kuantiti. 


KURANGKAN GULA

Tekanan di pejabat dan di rumah kerap dijadikan alasan untuk wanita untuk mengambil gula berlebihan. Uruskan jadual makan sebaiknya untuk mengurangkan kecenderungan mengambil lebih kalori pada waktu malam. Bagi wanita yang sudah berkeluarga, elakkan menjadi orang terakhir di meja makan. Gantikan manisan dengan buah-buahan segar.



BERSENAM

Dapatkan video senaman ringkas daripada laman Youtube atau seumpamanya. Disiplinkan diri untuk melakukan senaman sekurang0kurangnya 150 minit seminggu. Senaman bukan sekadar untuk sihat. Cuba cari panduan senaman yang boleh membantu mengurangkan tekanan dan membetulkan kembali postur badan. Paling mudah, amalkan duduk dalam postur yang betul ketika bekerja, makan atau berehat. Ia mampu mengurangkan berat badan. 




LINDUNGI KULIT

Sampai masanya anda meninggalkan produk penjagaan wajah untuk kulit remaja dan mencuba produk anti penuaan. Ramai wanita mengambil mudah soal penggunaan kulit kerana terlupa akan kesan perubahan umur. Cuba belek wajah di depan cermin dan bandingkan dengan diri anda 10 tahun yang lalu. Anda mungkin berasa diri awet muda, tetapi penuaan sentiasa berlaku.



JOM BACA INFO elysian skincare


GAYA SOLEKAN


Jika dulu anda bersolek ringkas, mungkin kini anda perlu sedikit perubahan. Tetapkan gaya anda seiring dengan usia. Cari imej yang sesuai dengan diri dan elakkan solekan berlebihan supaya tidak nampak lebih tua daripada usia. Amalkan pemakaian losen pelembap, krim perlindungan UV, semburan wajah dan pelembap bibir untuk membantu kulit sentiasa anjal.



KAWAL TEKANAN


Ini kunci utama untuk wanita lebih matang pada usia 30-an. Ketahui kepentingan diri, keluarga dan kerjaya supaya anda boleh lari daripada tekanan. 


VIVIX Shaklee Untuk Kelihatan Awet Muda


Vivix™ merupakan antara supplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan oleh Shaklee selepas melakukan kajian bertahun lamanya. 
Mengapa Vivix™ dikatakan untuk anti-penuaan ataupun untuk awet muda???

Apakah itu Vivix™?

Vivix™ mengandungi resvestrol. Resvestrol adalah antioksida yang sangat tinggi, anti-inflamasi (anti keradangan) dan anti-kanser. 

Ramuan utama yang digunakan dalam menghasilkan Vivix™ adalah bahan yang sukar ditemui. Iaitu campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu

Mengapa menggunakan bahan-bahan yang tidak pernah didengar pun?
Sebab bahan-bahan tersebut sangat kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Semua bahan-bahan ini sukar ditemui dan sangat mahal dibeli secara mentah.

VIVIX Shaklee Untuk Kelihatan Awet Muda

Vivix telah direka khusus untuk menangani 4 mekanisme utamapenuaan selular dan Shaklee mempunyaibuktisaintifik untuk menyokong semua tuntutan untuk bahan-bahan dalam VivixDalam kajian makmal, ramuan Vivix  telah ditunjukkan memberi kesan kepada empat mekanisme utama penuaan selular iaitu:

1. Membantu melindungi dan membaiki DNA selular

Setiap hari kita terdedah kepada ancaman kerosakan sel DNA dan memberi kesan ‘typo’ kepada sistem pangkalan kita. Disebabkan kesilapan ini menyebabkan gangguan pada fungsi sel dan kurang panjang umur.


2. Pengawalan Genetik

Vivix memberi kesan positif kepada pengawal genetik iaitu dengan mengaktifkan satu pengawal genetik utama bagi memperlambatkan tahap kemerosatan penuaan.

3. Pengeluaran Tenaga yang semakin menurun

Mitokondria iaitu kilang penghasilan tenaga dalam badan menurun menyebabkan tenaga sel badan semakin lemah dan mempengaruhi tahap metabolisma kita.

4. Pengumpulan AGE (Advance Glycation End Products)

AGE adalah proses tindakbalas yang berlaku antara sel protein dengan gula. Kerosakan sel berlaku disebabkan oleh penimbunan AGE yang berlaku.


Disebabkan Vivix™ mengandungi resvestrol iaitu antioksida yang sangat tinggi maka dengan pengambilannya akan memperbaiki dan menjadi benteng pertahanan pada sebarang kerosakan sel.
Apabila sel-sel badan kita sentiasa di diperbaharui maka ia dapat menghalang dan mencegah penyakit-penyakit yang kronik seperti kanser, penyakit jantung, diabetes, Alzhemer, lumpuh dan sebagainya.

Bila dah tahu tentang khasiat VIVIX nie memang mengujakan tambahan ia untuk awet muda sekali tue…
Yela kan sel-se badan yang sentiasa di renew akan tampak segar dan sihat..







Bagaimana mahu membeli vitamin ini?

Cara 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







No comments: