Follow Us @soratemplates

Wednesday, August 15, 2018

KESUBURAN WANITA : Faktor umur pengaruh kesuburan untuk dapat zuriat

Adakah umur menjejaskan kesuburan saya?

Ya. Kesuburan mula menurun bagi wanita daripada usia kira-kira 30 tahun, dan semakin menurun dengan lebih drastic daripada usia 35 tahun. Apabila wanita semakin berumur, kebarangkalian untuk hamil menurun manakala kebarangkalian ketidaksuburan meningkat. 

Kebanyakan wanita boleh hamil secara semula jadi dan melahirkan bayi yang sihat jika mereka hamil pada usia 35 tahun. Selepas 35 tahun, peeratusan wanita yang mengalami ketidaksuburankeguguran atau masalah dengan bayi meningkat. Menjelang usia 40 taun, hanya dua dalam lima daripada mereka yang merancang untuk menimang cahaya mata berjaya mendapatnya. 

Inilah sebabnya mengapa, daripada perspektif biologi semata-mata, waktu terbaik untuk cuba mula membina keluarga ialah sebelum anda berusia 35 tahun


Faktor umur menjejaskan kesuburan! Lebih cepat anda menjalani ujian kesuburan lebih baik.

Peluang anda untuk hamil dengan cepat bergantung kepada usia anda. Wanita adalah paling subur di antara usia 20 dan 24 tahun. Anda akan mengambil masa lebih lama untuk hamil apabila anda mencecah usia lewat 30an atau awal 40an. Anda mungkin mempunyai masalah untuk hamil

Lebih daripada 80 peratus pasangan akan berjaya hamil dalam masa setahun jika mereka berhenti menggunakan kontrasepsi dan mengadakan seks dengan kerap. Seks yang kerap bermaksud membuat hubungan kelamin setiap dua hingga tiga hari sepanjang kitaran anda. Ini memberikan anda peluang terbaik untuk hamil. 

Kira-kira separuh daripada wanita yang tidak berjaya hamil dalam tahun pertama mencuba akhirnya hamil pada tahun berikutnya, lantas memberikan peratusan kehamilan sebanyak 92 peratus dalam masa dua tahun. Jadi, bersabarlah dan terus mencuba. 

Peratusan wanita berusia 30 hingga 34 tahun dan 35 hingga 39 tahun hampir sama, iaitu 94 peratus bagi kumpulan pertama hamil dalam masa dua tahun dan 90 peratus bagi kumpulan kedua.

Oleh kerana kadar kehamilan secara semula jadi begitu baik, anda biasanya hanya akan disarankan supaya mendapatkan bantuan doktor jika anda masih belum hamil selepas setahun mencuba dengan kerap melakukan seks (dua hingga tiga kali seminggu). Tetapi jika anda sudah berusia lebih 35 tahun, dan mendapati sukar untuk mendapat keputusan positif dalam ujian kehamilan anda, maka penting bagi anda mendapatkan bantuan segera dan jangan bertangguh.


Umur anda dan kesuburan

Semakin ramai wanita di Malaysia berkahwin dan melahirkan anak pertama di usia yang lebih lanjut kerana keutamaan mereka telah berubah ke arah mengejar kerjaya, lalu membawa kepada peningkatan jumlah wanita dan pasangan yang menghadapi masalah kesuburan berkaitan umur.

Apabila wanita meningkat usia, kesihatan kesuburan mereka menurun secara drastik. Kesihatan kesuburan adalah status atau kesediaan tubuh anda untuk hamil. Setiap wanita mempunyai peluang yang berbeza untuk hamil, dan peluang ini semakin menurun apabila usia meningkat disebabkan oleh status simpanan ovari mereka. Kapasiti ovari untuk menghasilkan telur yang sesuai untuk disenyawakan. Jadi, lebih cepat anda mengetahui status kesuburan anda, lebih mudah untuk anda merancang matlamat hidup dan keluarga.

Apakah yang boleh membantu saya untuk hamil?


1. Kekalkan BMI antara 20 hingga 25

Indeks Jisim Tubuh (BMI) yang sihat dikaitkan dengan kesuburan yang lebih baik. Kehamilan bagi wanita yang berlebihan berat badan dikaitkan dengan masalah seperti diabetes dan tekanan darah tinggi. Makanlah dengan sihat dan lakukan senaman dengan lebih kerap.

2. Ambil Asid Folik ketika cuba untuk hamil dan sehingga 12 minggu kehamilan

Asid folik boleh membantu mengurangkan kebarangkalian spina bifida hingga 92%. Mineral dan makanan tambahan lain juga mungkin berguna. Gunakan garam beriodin kerana iodin penting untuk perkembangan otak bayi. 

3. Kurangkan pengambilan kafien dan elakkan alkohol

Kafien boleh mengurangkan peluang anda untuk hamil. Tiada had yang selamat bagi alkohol ketika hamil, jadi sebaik-baiknya dielakkan. 


MASIH BERMINAT NAK TAHU RAHSIA KESUBURAN?
Saya yakin sebab mengapa anda masih di sini kerana anda nak menyelesaikan masalah kesuburan yang membelenggu anda dan pasangan kan? 

Dengan mengamalkan SET KESUBURAN SHAKLEE, insyaAllah boleh meningkatkan tahap kesuburan anda dan pasangan.

SET KESUBURAN SHAKLEE ni bukan sahaja bagus untuk isteri, malah suami pun boleh makan sama.
Usaha secara berjemaah itu lebih baik kan?

APA ADA DALAM SET KESUBURAN SHAKLEE NI?
Mesti ramai yang tertanya-tanya apa ada dalam SET KESUBURAN SHAKLEE ni kan? 

Jom kita review satu persatu ye.

Set ini adalah Set Kesuburan Shaklee yang lengkap untuk suami isteri. Dah tak perlu nak fikir-fikir dah nak beli yang mana satu. 
Sekali harung je beli, dua-dua boleh makan serentak.

Set Kesuburan Shaklee ni ada 8 jenis supplements iaitu:
  • Alfalfa Complex
  • B Complex
  • Energising Soy Protein (ESP)
  • GLA Complex
  • VitaLea
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • Zinc Complex
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







No comments: