Follow Us @soratemplates

Tuesday, October 11, 2016

Punca tangan dan kaki rasa kebas atau semut-semut

Tangan dan kaki kita sering bekerja dalam seharitak kira sama ada anda seorang pekerja mahupun suri rumah. Jari dan kaki kita ni berehat semasa kita tidur je. Itupun kalau tak macam saya yang akan gesek-gesek kaki dulu sebelum tidur. Kalau macam orang lain, mesti kira kambing biri-biri kat atas siling kan? hehehe..

Bila tangan kita sudah terlalu penat, dia akan bagi "signal" iaitu rasa kebas dan lenguh tangan mula berlaku. Kebas dan lenguh ini puncanya adalah masalah saraf dan ianya berpunca dari tulang belakang bahagian tengkuk (cervical spine). Kerap sakit dan kebas pada bahagian tangan dan jari juga mungkin disebabkan oleh "Carpel Tunnel Syndrome" 

Faktor-faktor tangan kerap kebas:

01. Gangguan hormon. Contohnya, diabetes, gangguan tiroid dan menopaus atau keadaan yang menyebabkan takungan cecair badan seperti wanita hamil.

02. Penggunaan tangan berulang. Contohnya, menaip, tukang jahit atau kecederaan pada bahagian pergelangan tangan.

03. Keturunan.

Bagaimana Vitamin Shaklee Membantu Mereka Yang Mengalami Kebas Tangan.  

1. Ostematrix
 

Kekurangan kalsium antara penyebab gejala kebas kaki dan tangan. OsteMatrix mengandungi kalsium dan magnesium pada nisbah seimbang di mana magnesium penting untuk penyerapan kalsium.
Diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, osteMatrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, zinc, vitamin D dan mangan. Mangan diketahui dapat menurunkan kandungan gula dalam darah.
Ostematrix berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar.

2. B Complex

Kekurangan vitamin B12 juga antara penyebab gejala kebas kaki dan tangan. B Complex mengandungi kesemua 8 vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. B Complex juga menggalakkan sistem saraf yang sihat dan berfungsi.

3. Omega Guard

1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA. Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

4. Vitalea

Vitalea adalah multivitamin lengkap yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan tumbuhan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

5. Vivix

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Ia bertindak sehingga ke peringkat sel dan DNA. Ia membantu masalah saraf dan salur darah yang mungkin berkait rapat dengan masalah kebas-kebas.




Bagaimana mahu membeli vitamin ini? 

Cara 1 
Anda boleh terus klik ke www.shaklee2u.com.my ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. 

Cara 2 
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul. 


COD Area Ampang, Cheras dan Sentul
Penghantaran ke seluruh Malaysia 

Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Putrajaya
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: