Follow Us @soratemplates

Saturday, February 11, 2017

Penjagaan Kulit Supaya Nampak 10 tahun Lebih Muda


Penjagaan muka amat dititik beratkan terutamanya oleh golongan wanita. Jadi, masalah seperti kulit kering amat merisaukan dan menjadi punca masalah lain seperti jerawat dan menggelupas.

Selain itu, kulit kering membuatkan empunya diri tampak lebih tua dari usia sebenarnya. Untuk mencari cara mengatasi kulit kering, adalah perlu diketahui terlebih dahulu apa yang menyebabkan kulit kering terbentuk. Secara saintifiknya, kulit kering terjadi apabila bahagian paling atas kulit iaitu epidermis kehilangan kelembapan akibat elastisiti kulit semakin berkurang.

Kulit kering juga boleh mengundang pelbagai masalah kulit lain seperti kekusaman, sangat sensitif terhadap cahaya matahari, sentuhan, malah yang lebih teruk menjadi sensitif terhadap produk-produk tertentu. 

KENAPA KULIT KERING DAN BERKEDUT?



Antara penyebab kulit kering adalah faktor genetik dan diwarisi turun temurun, kesan sampingan dari penggunaan ubat atau produk penjagaan kulit, atau mungkin juga disebabkan terdedah pada matahari dalam jangka masa yang lama.

Selain itu, faktor umur, makanan serta penggunaan produk komestik yang tidak sesuai dengan kulit juga boleh menambahkan kekeringan pada kulit. 

PILIH PRODUK YANG SESUAI

Produk komestik dan penjagaan kulit harian seperti sabun dan pencuci muka mengandungi bahan kimia yang bertindak sebagai bahan aktif menyingkirkan minyak yang berlebihan dari kulit.

Tetapi, jika anda mempunyai jenis kulit yang kering, anda perlulah menghindari produk ini kerana ia akan mengakibatkan kekeringan kulit yang lebih teruk.

Jadi, anda perlu teliti dalam pemilihan produk penjagaan kulit dan perlulah memilih produk yang mempunyai fungsi melembapkan kulit. 


Pencuci muka Nutriwhite Shaklee iaitu Gentle Deep Foaming Cleanser menjadi pujaan hati sekarang adalah kerana:

☻ Ia membersih dengan sangat lembut sekalipun pada sekitar mata

♠ Tak membuatkan kulit kering dan pedih selepas dicuci.

◘ Diperbuat daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan terpilih tanpa kandungan bahan kimia berbahaya yang merengsa kulit.
- Rumpai laut menanggalkan kotoran, menggelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit.
- Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin.
- Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit.

♦ Tak mengandungi bahan pewangi (yang mana ia boleh merengsa kulit mereka yang berkulit sensitif)

Dan yang paling best, ia sangat menjimatkan!!

Walaupun hanya sedikit digunakan, buih yang dihasilkan memang banyak dan halus, serta lembut di kulit. Secara puratanya, satu tiub tu biasanya boleh tahan lebih kurang 9 bulan hingga setahun dengan penggunaan dua kali sehari. Lama kan?




Bagaimana mahu membeli vitamin ini?
Cara 1
Anda boleh terus klik ke NUTRIWHITE DEEP FOAMING CLEANSER ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: