Sunday, February 10, 2013

Crepe..crepe..crepe..

Assalamualaikum w.b.t

Korang pnh dgr durian crepe x? Pnh mkn? Sedap x?
Dlu ak pnh makan durian crepe..tp cm cpt muak coz cream die byk sgt..hihihi...
Asyik tgk kt blog org, cm sedap..
Ntah cm ni cuti sem yg last2 week punye baru rajin nk buat..
kali ni ak punye style, kalo rse nk buat, tros g dapur prepare bahan..hahahha...
tp sebelum 2 tgk dlu la resepinye..kalo de kt umh tros buat..
first time buat, time nk maghrib..nk bwk bg Opah rse..
Bukan buat Durian Crepe taw..tp Oreo Crepe..ak letak seketul2 oreo 2..

Ni la Oreo Crepe yg ak buat 2..sedap la gak..ak x guna kuali leper 2, gune kuali biasa, so bile x letak mintak die melekat.bile da letak minyak, nmpk berminyak sgt pulak..hihihi..
Anyway, It's my First try..

Keesokan harinya, korang bayangkan da pukul 10 malam, tiba2 terdetik hati nk buat coz bce dlm blog org kalo mkn crepe ni sejuk akan lebih sedap..so, lps buat tros simpan dlm fridge..sok bru nk rse..hihihi..
kalo ni buat ak x ikut sukatan sgt..pakai buat jeee..konon2 nk buat 2 jenis flavor ak bykkan tepung..tmbh sne sni tepung..ak gune tepung gandum, tepung ubi, tepung jagung & tepung kastard skit..ni last kopek punye last kastard.
Tapi kali ni crepe ak cm x menjadi je..MEREKAHHHH...!!~~
huhuhu...ak pon xtaw ape punca jadi merekah..
td cm terdengar kt TV9 Safiyya, org 2 bisnes crepe..die kte die x gune tepung gandum..
tp dlm sume resepi yg ak search dlm Pakcik Google, sume kne letak tepung gandum..
da la dlm Safiyya 2 die x letak resepi..kalo x, ley gak Copy-Paste..hihihi..


Warna Kuning: Oreo Crepe (Oreo dihancurkan)
Warna Hijau : Kiwi Crepe

**X rse lgi..hihih..tp kali ni cream dlm 2 ak edit2 skit..hihihi..tmbh kuning telur, whipping cream, susu cair, tepung kastard, gula..
(Korang search dlm Pakcik Google Okkk)

so, esok baru nk try crepe2 nih..mlm ni simpan dlm fridge dlu ok..
byeee...


0 comments:

Post a Comment

Sebarang pertanyaan mengenai Vitamin Shaklee, boleh hubungi saya.