Follow Us @soratemplates

Wednesday, February 17, 2016

DENGGI Berbahaya!!


 Assalamualaikum w.b.t

DENGGI!!

Sering kali kita dengar denggi ni sangat berbahaya. Demam Denggi merupakan sejenis penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Denggi (genus Flavivirus) yang disebar oleh nyamuk Aedes betina. Cara penyebarannya ialah melalui gigitan nyamuk aedes orang yang berpenyakit virus denggi kepada orang yang sihat. Terdapat dua jenis denggi yang paling berat iaitu Demam Hemoragik Denggi (DHF) dan Sindrom Kejutan Denggi (DSS).


Antara tanda-tanda penyakit demam dengg, korang boleh tengok kat sini. Jangan da rasa teruk baru nak pegi klinik / hospital tau.
Cara orang-orang tua kita sekarang kalau demam denggi MINUM AIR KELAPA, MINUM AIR 100 PLUS.. macam-macam kan..

Rawatan tradisional merawat demam denggi

 
STATISTIK TERKINI 2016. 


http://idengue.remotesensing.gov.my/idengue/index.php


 Cadangan produk shaklee untuk merawat denggi ni adalah:



Performance Drink – Berfungsi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan dan sangat bagus untuk mengelakkan dehidrasi. Memandangkan pesakit denggi akan kerap muntah dan tidak selera makan maka ia akan menyebabkan badan letih dan kekurangan air. Performance drink mempunyai garam yang menstabilkan air dalam badan. Performance drink juga memberikan tenaga kepada pesakit. Performance drink berbeza dengan 100Plus. Biasanya orang akan mengambil 100plus bila demam denggi. 100Plus tidak mempunyai banyak garam natrium di dalamnya. Di dalam lebihnya banyak kandungan gula.






 Nutriferon – Nutriferon adalah 'immune booster' yang berperanan supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan.


Love,
  
Shaklee Independent Distributor 
Pengedar Shaklee Sah Cheras & Ampang 
Whatsapp / SMS = 0132117436 
ID = 1207294 
FB Pages : AufaMadame 
 IG : @eyranadzirah

No comments: