Follow Us @soratemplates

Saturday, November 19, 2016

Cara mudah hilangkan jerawat dalam satu malam




Jerawat merupakan satu toksin muka yang menunjukkan diri kita terdedah dengan kekotoran dan toksin. Ia selalu hadir ketika kamu sudah berjanji untuk menemu seseorang.

Bagi kaum lelaki pasti tiada masalah kerana kebanyakkan mereka tidak hairan dengan jerawat ini. Tetapi tidak bagi perempuan, satu atau dua jerawat naik pun sudah mengamuk, ini apatah lagi kalau satu muka?

Jom ikuti cara paling mudah untuk hilangkan jerawat dengan hanya satu malam sahaja dan esok kamu akan memiliki kulit wajah yang suci dan berseri. Selamat mencuba!

Gel Aloe Vera

Aloe Vera mudah didapati jika kamu memiliki tanaman 'lidah buaya' kerana terdapat gel aloe vera semulajadi disitu. Ia mengandungi anti bakteria dan juga anti radang yang boleh mengurangkan kemerahan serta iritasi kulit kamu.

Madu

Seperti mana kita semua ketahui, madu merupakan satu makanan dan ubat yang sangat mustajab untuk kesihatan tubuh badan manusia. Madu juga boleh digunakan untuk menghilangkan jerawat kerana ia merupakan antibiotik natural yang dapat membunuh bakteria. Selain daripada itu, madu juga dapat melembap dan menjadikan kulit kamu lebih sihat.

Air Batu

Ramai wanita yang sudah tahu khasiat air batu bukan? Air batu selalu digunakan selepas baru bangun tidur dan kebanyakkan wanita menggunakan untuk menghilangkan kesan bengkak di bahagian mata. Selain daripada itu, air batu juga dapat mengecutkan jerawat kamu yang baru sahaja nak timbul itu. Cara penggunaannya adalah sama seperti menghilangkan kesan bengkak, dengan tekapkan beberapa ketulan air batu yang sudah dibaluti dengan kain lembut atau tuala.

Ubat Gigi

Ubat gigi selalu digunakan ketika menggosok gigi kerana ia mengandungi anti bakteria yang dapat membunuh kuman dan ia juga boleh digunakan untuk membunuh jerawat di muka kamu itu. Dengan menggunakan ubat gigi, jerawat kamu akan hilang dengan cepat.
 
Sumber: Hanasuva.com


Hilangkan jerawat hanya satu malam

1) Garlic Complex



Garlic atau bawang putih memang dah menjadi bahan asas dalam masakan.
Namun dalam proses menghapuskan jerawat, Garlic memiliki tugas khas iaitu menghapuskan bakteria. Oleh itu, Garlic adalah herba terbaik untuk bantu cik puan untuk dapatkan kulit licin dan bebas jerawat.
Punca jerawat ada 4 iaitu :
  1. Hormon Yang Tidak Stabil
  2. Sebum Yang Terlalu Aktif
  3. Pembiakan Bakteria
  4. Faktor Keturunan

Apakah Kelebihan Garlic Complex Untuk Jerawat ?


✔ Garlic bersifat antibakteria, antifungus dan antiviral
✔ Memiliki antioksidan yang tinggi
✔ Bertindak sebagai antibiotik untuk melawan bakteria
✔ Menguatkan sistem imun terhadap bakteria jerawat
✔ Menghalang penyakit berjangkit seperti selsema dan kulat
✔ Mengurangkan rasa sakit dan pedih akibat luka jerawat
Garlic mestilah dicampur dengan bahan lain untuk mengelakkan cecairnya merosakkan sel kulit. Oleh itu, Shaklee telah menghasilkan sebatian garlic (Garlic Complex) yang sangat sesuai untuk penggunaan dalaman dan luaran.

2) Sustained Released Vitamin C 500mg




Antara tips untuk mengelakkan jerawat :

1.  selalu minum air kosong dan kurangkan minuman manis

2.  menggunakan wap air panas untuk membuka liang pori di wajah. Selepas itu barulah menggunakan pencuci muka kerana apabila liang pori terbuka barulah kotoran senang dikeluaran.

3.  mencuci make up sebelum tidur. Perkara ini sangat penting kerana apabila tidak mencuci wajah setelah menggunakan makeup,ia akan menyebabkan liang pori tersumbat okay..

4.  sekiranya jerawat naik,tolong jangan memicit menggunakan tangan atau kuku kerana berbillion bilion bakteria ada di kuku kita yang boleh menyebabkan radang pada wajah.

5.  memilih makan yang seimbang


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul







Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: