Monday, June 4, 2012

Di mana ketenangan itu?

Assalamualaikum w.b.t

Allahuakhbar..kepala ni rasa berat sangat..xtaw la pe yg difikirkan sebenarnya..masalah dekat kolej ke, masalah pelajaran ke, masalah dekat rumah ke..errmmm...ntah la..(mengalahkan mcm orang da kawen lak)..hehehe...entahla, LATELY ni kepala rasa berat sangat..mcm la pikir masalah yang besar sangat..hahaha...atauuuu...adakah xde ketenangan dalam diri ak ni sebenarnya..??

so, ak nk tnye korang..APA MAKSUD KETENANGAN?
dari apa yang ak faham, ketenangan itu kita harus berada dalam keadaan yang kosong..fikiran kita kosong..tak fikir pape..relaxxx je..betol ker??

Tapi macam mana kita nk dapatkan ketenangan tu??Benarkah ketenangan tu boleh didapati daripada pelukan seorang ibu? ak penah bace 1 berita mengatakan seorang anak yang hampir mati, hidup selepas didakap oleh ibunya..Alhamdulillah..Bilakah kali terakhir ibu anda memeluk anda? Pernahkah anda dipeluk? Mesti ada yang merasakan kali terakhir mereka dipeluk oleh ibu mereka pada masa kecik je..Betul x??

Ak rasa ketenangan tu boleh diperolehi daripada dengan mendekatkan diri dengan Tuhan.. Hanya pada Dia kita boleh segala masalah kita.. Dengan melakukan solat istikharah, solah hajat atau solat taubat.. Mungkin dengan dosa2 yang kita lakukan selama ni , membuatkan diri kita rasa tidak tenang.. Mungkin korang juga perlu set mind korang untuk berfikiran secara positif supaya korang rasa benda 2 berjalan dengan lancar je..



erm...nk cite banyak2 pon malas la..sje nk meluahkan isi hati ni..terima kasih pada korang yang sudi 'mendengar' luahan hati ak ini.. kalo korang de idea pape comment la ye..

luv u all..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...