Follow Us @soratemplates

Friday, July 1, 2016

SENI MENGEMAS

Raya sudah dekat, sekarang adalah masa yang tepat untuk mengemas dan membersihkan rumah utnuk menyambutnya. Kita sering menyimpan cenderamata yang diterima dan akhirnya menimbun dan kadang-kadang, kita sukar untuk membuat keputusan sama ada ia kenangan berharga atau semata-mata barangan lama.



4 tips untuk mengemas rumah anda:


TIPS 01 : Sangat sentimental?

Banyak cenderamata disimpan sebagai barangan sentimental dan ada juga yang disimpan sekadar untuk situasi "manalah tahu". Jika anda jarang melihat cenderamata itu atau mencarinya, mungkin sudah tiba masa untuk membuangnya. 

TIPS 02 : Bilakah kali terakhir anda menggunakannya?

Lupuskan apa-apa barang yang anda tidak gunakan lebih daripada 6 bulan. Ia boleh jadi pakaian, perabot, barangan elektrik atau produk penjagaan kulit. Anda boleh memberikannya kepada orang lain, menjual barangan yang berharga secara dalam talian atau mendermakannya kepada badan amal. 

TIPS 03 : Apabila membeli barangan baru

Sebelum membuat pembelian, tanya diri sendiri berapa kerap anda akan menggunakannya dan fikir semula sama ada anda sudah mempunyai sesuatu yang serupa untuk mengelakkan daripada membuat keputusan mengikut gerak hati. Ini akan membantu mengelakkan rumah daripada bersepah dan mencegah anda daripada terlebih belanja. 

TIPS 04 : Bolehkah saya mengitarnya semula?

Kemas rumah anda dengan mengitar semula barangan. Botol plastik, kaca, CD lama, malah pakaian turut boleh dijadikan barangan perhiasan. Jadi kreatif dengan projek-projek DIY bersama anak-anak anda. 




Sambil anda mengemas, bersihkan rumah anda sepenuhnya dengan Get Clean dari Shaklee. Rangkaian pembersih GET CLEAN adalah Selamat, Berkesan dan Mesra Alam kepada si pengguna Shaklee. 







COD Area Ampang, Cheras dan Putrajaya

Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Putrajaya
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: