Follow Us @soratemplates

Saturday, May 13, 2017

URUS BERAT BADAN KETIKA BERPUASA

Ketika berpuasa, kadar metabolisme individu menurun dan mekanisme pengawalaturan yang lain mula berfungsi. Secara amnya, berpuasa digunakan dalam bidang kesihatan untuk pengurusan berat badan, pengurangan lemak darah dengan merehatkan saluran pencernaan.

Secara tidak langsung berpuasa membuatkan tubuh badan lebih sihat dan segar. Berpuasa juga adalah saranan ideal untuk rawatan penyakit diabetes jenis 2 (tidak bergantung kepada insulin), obesiti dan hipertensi essential yang sederhana dan stabil.

Pakar Pemakanan Pusat Perubatan Sri Kota, Michelle Low berkata, perubahan yang berlaku dalam badan ketika berpuasa bergantung pada tempoh puasa yang berterusan.

Sumber utama tenaga sewaktu berpuasa adalah glukosa yang disimpan dalam hati dan otot. Apabila kehabisan glukosa, lemak akan diguna sebagai sumber tenaga.
Fisiologi puasa adalah peralihan progresif dari menggunakan glukosa ke lemak sebagai sumber tenaga ketika berpuasa dan bagi menambah tenaga ketika makan (berbuka puasa) serta sahur.

Metabolisme tidak terjejas selagi dua hidangan utama diambil pada masa sepatutnya dan kuantiti secukupnya. Bagaimanapun, tanpa makanan yang seimbang serta nutrien yang mencukupi, metabolisme menjadi perlahan untuk memelihara tisu badan dan menyimpan lemak

Umat Islam makan dua kali sehari iaitu ketika sahur dan berbuka. Plan diet anda boleh menjadi penting untuk memastikan kedua-dua makanan adalah mencukupi bagi membekalkan tenaga sepanjang berpuasa.

Memasak sendiri adalah yang terbaik kerana dengan cara itu, kita dapat memantau bahan serta kaedah penyediaan makan bagi memastikan ia sajian yang seimbang dan sihat. Bagi mereka yang berpuasa, adalah penting untuk pertimbangkan makanan yang diambil ketika tidak berpuasa. Jenis dan kuantiti makanan adalah penting untuk memastikan seseorang itu sihat dan aktif sepanjang bulan Ramadan. Diet seharusnya mudah dan tidak banyak beza daripada diet biasa. Satu hidangan yang seimbang patut mengandungi makanan daripada semua kumpulan makanan iatu bijirin, sayur-sayuran, produk tenusu, buah-buahan dan daging. Minuman berkafein seperti teh dan kopi harus dielakkan atau dikurangkan kerana ia adalah diuretik dan akan merangsang kehilangan air lebih cepat melalui sistem perkumuhan. Minuman bergas pula sarat dengan gula dan boleh menyebabkan dehidrasi kerana badan cuba untuk melupuskan jumlah gula yang tinggi dalam darah melalui air kencing, yang pada masa yang sama ‘membuang air’.

Jika anda minum minuman ringan yang mengandungi kafein untuk menghilangkan dahaga, anda sebenarnya menjadi lebih dahaga. Badan akan kehilangan cecair melalui kencing, membuang air besar, peluh dan juga bernafas. Oleh itu, adalah penting untuk memastikan penghidratan yang mencukupi ketika berpuasa. Pastikan minum lebih kurang dua gelas air selepas makan. Padah penghidratan yang tidak mencukupi adalah dehidrasi dan electrolyte ketidakseimbangan, yang mana anda boleh mengalami perasaan kurang sihat, pening, kekeliruan, lesu atau tidak sedarkan diri.
Jika mengalami pening atau berada dalam keadaan kekeliruan, perlu segera rehidrat, sebaik-baiknya dengan rehidrasi oral (ORS). 



RAHSIA KEKAL CERGAS DAN BERTENAGA DENGAN PERFORMANCE DRINK


Performance Drink merupakan merupakan campuran unik karbohidrat dengan elektrolit OPTI-LTYE yang sangat bagus untuk diamalkan seisi keluarga. Berdasarkan ujian klinikal, Performance Drink terbukti berkesan menghidrat badan dan memberikan tenaga kepada badan lebih cepat berbanding minuman isotonic yang lain.
Sebelum ini saya pernah berkongsi pengalaman saya berjalan lebih 2 jam di KL Bird Park bersama keluarga,ternyata saya jatuh cinta dengan minuman ini. Papa mulanya terasa ragu-ragu untuk membawa anak kecil saya berusia setahun setengah untuk ke sana memandangkan saya sedang hamil 3 bulan. Alhamdulillah, kenangan indah di sana dan kekal cergas walaupun cuaca agak panas ketika itu.

Apakah Kelebihan Lain Performance Drink?

Ujian klinikal telah membuktikan rumusan ekslusif OptiCard yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberi tenaga dan memelihara peredaran bendalir dalam badan. Berbandung minuman sukan yang lain, Performance Drink mempunyai lebih 67% oto glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan 3 jenis karbohidrat dengan segera.



Kelebihan Utama Performance Drink adalah:
  • Meningkatkan daya ketahanan badan – Memberi tenaga kepada otot dan sel serta mengembalikan air yang hilang semasa latihan fizikal.
  • Mencegah penghidratan – Mengurangkan rasa haus dan melembabkan kulit
  • Membekalkan tenaga dan daya tahan fizikal – mengimbangi dan membekalkan elektrolite dalam tubuh dan mengimbangi metabolism serta air dalam badan.
  • Mengekalkan paras gula – Hal ini terbukti secara klinikal dalam memelihara paras gula dalam darah yang penting untuk membekalkan tenaga kepada otot dan mempercepatkan penyembuhan akibat kecederaan otot.
Satu hidangan yang lazat untuk diminum seisi keluarga pada bila-bila masa dn di mana jua. Enak diminum begitu sahaja kerasa Performance Drink berperisa oren atau boleh dicampur bersama minuman kegemaran anda.

Siapa Yang Memerlukan Performance Drink?

  • Ibu yang menyusukan anak
  • Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.
  • Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.
  • Para pesakit yang menghidap gout.
  • Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.
  • Sekiranya anda sering diserang sakit kepala atau migrain.
  • Anak-anak yang demam.
  • Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.
  • Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan gula berlebihan.
Apa Kata Mereka Yang Sudah Mencuba Performance Drink






Bagaimana mahu membeli vitamin ini?

Cara 1
Anda boleh terus klik ke PERFORMANCE DRINK ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul







Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: