Follow Us @soratemplates

Tuesday, October 3, 2017

MASALAH HAID TIDAK TERATUR HILANG DAN BERJAYA HAMIL AWAL



DAH LAMA KAHWIN TAPI MASIH TIADA ANAK | Masa belajar dekat POLIMAS pada tahun 2009-2012 Yanie hampir 6 bulan period tidak datang. Pada masa itu Yanie makin serabut dan takut kerana risau kalau ada penyakit yang kronik ataupun sebaliknya. Hanya Allah sahaja tahu perasaan Yanie masa itu. 
.

Masa belajar dulu keluarga Yanie jauh di Ipoh. Yanie hanya uruskan diri sendiri masa di Kedah dulu selama 3 tahun tanpa keluarga di sisi. Disebabkan makin serabut dengan masalah period yang tidak datang hampir 6 bulan, akhirnya Yanie buat keputusan untuk jumpa pakar di hospital mahupun klinik untuk scan dan buat rawatan masalah yang yanie hadapi.

Hanya airmata sahaja yang menitis tanpa henti selepas jumpa doktor pakar.
.

Doktor cakap period Yanie ini akan teruk lagi apabila Yanie sudah berkahwin nanti. Kerana selepas kita berkahwin hormon kita akan berubah kerana kita sudah bersama suami. Yang makin sebak buat Yanie, doktor cakap risiko ingin timbang cahaya mata sangat tipis atas sebab period Yanie yang teruk. Hanya Allah sahaja yang tahu perasaan Yanie masa itu. 
.

Memang kita tak tahu bila nak berkahwin. Tapi bila kita berkahwin mesti inginkan cahaya mata untuk diberikan kepada suami, waris keluarga dan waris keluarga mertua. Selepas jumpa doktor, doktor akan beri Yanie ubat untuk period, dan sampai bila Yanie ingin bergantung dengan ubat-ubatan sahaja.
.

Shaklee ubah masalah kesihatan Yanie kepada 360 darjah. Syukur alhamdullilah, akhirnya period Yanie yang hampir 6 bulan tak dapat dapat diatasi dengan selamat. Yanie hanya konsisten dengan SET KESUBURAN SHAKLEE HANYA 3 BULAN SAHAJA. Selepas 3 bulan tersebut, period Yanie datang setiap bulan tepat pada masanya. Masa itu tidak tergambar perasaan syukur dan seronok sangat kerana masalah period Yanie sudah berakhir. Saat bahagia sangat bila dapat mencegah daripada makin teruk.

Yanie memang konsisten makan ESP , GLA COMPLEX & ALFALFA COMPLEX TANPA SKIP. En suami juga konsisten makan ESP , VITAMIN E & ZINC COMPLEX (OUT OF STOCK) TANPA SKIP JUGA. 
.

Yang paling bahagia sebenarnya bagi Yanie dan suami adalah kami sama-sama konsisten makan Shaklee dari kami berkawan, tunang dan akhirnya berkahwin. Kami mula ambil Shaklee jun 2013. Sudah 4 tahun kami sudah bersama Shaklee. Syukur sangat bila en suami ini seorang yang ambil berat dan berikan perhatian sepenuhnya kepada Yanie.

Pada tahun 2015 kami sah hidup sebagai suami isteri, kami makin bahagia dan seronok kerana cinta kami akhirnya bersatu walaupun kawan tak lama. Alhamdullilah syukur kehadrat illahi. Selepas sebulan lebih berkahwin suami tiba-tiba sakit ulser teruk dan demam tak kebah-kebah langsung hampir seminggu lebih. Kita sebagai isteri memang risau dengan keadaannya itu. Hampir 5 buah klinik pergi untuk buat rawatan tapi hanya selepas makan ubat klinik terakhir sahaja suami sembuh sebaiknya. 
.

Tiba-tiba mak mertua cakap cuba beli UPT sebab nampak keadaan suami lain. Mungkin suami ada kena alahan kot. Kami suami isteri pun pergilah farmasi beli UPT. Yang bestnya bila nak minta UPT tue masing-masing malu. Maklumlah baru pertama kali nak pergi beli. hahahahaha.
.

Yanie bangun pagi terus buat test ini. Nampak sahaja double line terus tunjuk dekat suami yang yanie sah hamil. Rasa sebak sangat kerana Yanie bertuah kerana Allah beri rezeki anak awal. Sebabkan Yanie konsisten makan supplemen Shaklee daripada masalah kesuburan Yanie dahulu dan kata-kata doktor bahawa Yanie tipis untuk dapat anak akhirnya dapat diatasi dengan sepenuhnya. Inilah hadiah paling bermakna bagi kami suami isteri. Terima kasih Ya Allah kau dengar doaku. Terima kasih Shaklee sebab bantu mencegah masalah kesuburan Yanie.






Selepas seminggu Yanie buat UPT, Yanie dan suami buat keputusan untuk pergi buat scan baby dalam perut sebab nak tahu keadaan baby macam mana. Time buat scan, doktor tunjuk di skrin gambar jantung baby yanie. Masa itu Yanie dan suami nampak jantung baby berdegup sangat laju dan kuat sekali. Time tue rasa bersyukur dan sebak sangat kerana Allah letakkan anak syurga di dalam rahim Yanie. Yanie rasa sangat bertuah sangat.
.

Sebenarnya tak salah kalau kita nak ikhtiar dan cuba cari cara untuk mengatasi masalah kesihatan kita sebaik mungkin. Kerana Allah sangat suka bila hambanya berusaha dan terus berusaha. In Shaa Allah bila kita usaha sehabis mungkin kita akan rasa dan menikmati kemanisannya.



CADANGAN VITAMIN UNTUK KESUBURAN


1. ESP




ESP adalah sumber protein yang terbaik, kerana ia diproses daripada soya non-gmo.
Malahan, ESP juga turut mengandungi 9 asid amino yang perlu, yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh badan kita. 
Asid amino ini mesti di ambil dari sumber makanan harian kita.
Protein merupakan sumber pembentukan sel. Jadi, untuk membentuk sel bayi, pengambilan protein juga adalah sangat penting, seperti pentingnya asid folik. 
2. GLA COMPLEX

GLA di sintesis dan digunakan oleh badan untuk hasilkan prostaglandins, yang penting untuk beberapa fungsi badan, termasuklah meningkatkan penghasilan lendir serviks yang subur.

Gamma Linolenic Acid (GLA) membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang lebih subur dan berkualiti, yang dikenali sebagai “mukus serviks putih telur”. Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, dan lebih kenyal, serta sangat membantu sperma untuk berenang melalui uterus, terus ke tiub fallopio, dan terus menuju kepada telur (ovum).
Cecair serviks jenis ini juga menyediakan satu medium yang membantu sperma untuk kekal hidup sehingga 5 hari di dalam tiub fallopio. Maka, ini akan memudahkan proses persenyawaan di antara sperma dan ovum, walaupun anda tidak melakukan hubungan intim lagi ketika ovulasi tiba.
3. ALFALFA COMPLEX

Ramai yang salah anggap Alfalfa Shaklee hanya boleh diambil oleh golongan wanita sahaja. Namun, kebaikan yang ada pada akar pokok alfalfa ini memberi banyak kebaikan untuk kesuburan, kesihatan dan kecergasan baik wanita dan juga lelaki. . 
Alfafa Shaklee merupakan Formula Signature Shaklee yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. Ia dihasilkan daripada daun tanaman Alfafa (Medicago Sativa) secara organic di California, US yang bebas daripada pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfafa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan Alfafa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai pelbagai zat dan mineral di dalam mendapan tanah.4. VITAMIN E

Vitamin E boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita, yang penting untuk membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa. Vitamin E juga boleh membantu untuk mencegah kecacatan telur dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan di kalangan wanita yang boleh mengurangkan peluang kecacatan kelahiran dan keguguran. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa Vitamin E juga boleh memanjangkan fasa kitaran kesuburan wanita.

Peranan Vita-E Untuk kesihatan seksual wanita:
Lebih tenaga (seksual)
Lebih mudah terangsang
Libido yang lebih kuat
Untuk menstabilkan hormon seks/ kewanitaan, terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi.

Fungsi Vitamin E sebagai Vitamin Kesuburan:

Manfaat Vitamin E untuk Kesuburan wanita

Vitamin E mengandungi antibodi yang dapat melindungi sel telur pada wanita dan meningkatkan kesuburan sebanyak 20-30%. Selain itu, Vitamin E juga dapat membantu sperma tetap hidup serta  membantu untuk mencegah perpecahan membran selama masa kehamilan.

5. ZINC COMPLEX

Untuk suami, sangat digalakkan mengambil zinc untuk meningkatkan kesuburan mereka. Zinc Complex penting untuk pengeluaran sperma dan
memberi kekuatan kepada sperma.

Kekurangan zinc menyebabkan penurunan hormon testosteron, pengecutan testis dan pengurangan sperma yang sihat.

Selain itu, pengambilan zinc complex pada jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma . Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.


Bagaimana mahu membeli vitamin ini?

Cara 1

Anda boleh terus klik ke SET KESUBURAN ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan.

Cara 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Ampang, Cheras, Sentul, saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Ampang, Cheras, Sentul.
COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: