Follow Us @soratemplates

Sunday, January 21, 2018

Cara Diet Cepat dan Berkesan Buat Wanita

Wanita merupakan insan yang unik. Kebanyakan daripada wanita seorang yang senang “naik” berat badannya. Apabila mengandung sahaja, pastinya berat badan akan terus melambung seiring dengan usia kandungan. Yang peliknya, lepas bersalin beratnya masih tidak turun malah makin bertambah.
Anda ada masalah sebegitu? Anda berada di tempat yang betul.

Cara Diet Cepat dan Berkesan Buat Wanita

Setiap manusia tidak kira lelaki mahupun wanita memerlukan tenaga dimana ia dihasilkan daripada pemakanan individu berkenaan. Ia adalah kalori. Kalori ini akan dibakar oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Jika tidak digunakan, ia disimpan sebagai lemak.
Bagaimana nak buang lemak tu? Kena sedut kah?
Ops ops.. Lemak memang boleh disedut dan dibuang menerusi pembedahan plastik. Namun sebenarnya ia boleh membahayakan kesihatan kerana kehilangan lemak secara drastik dari badan. Ia boleh mengundang penyakit lain seperti sakit jantung dan strok.
Namun ada cara yang selamat untuk membakar lemak di badan kita. Ia adalah berdiet. Apakah maksud diet sebenarnya? Ia adalah cara pemakanan kita. Kita memerlukan diet yang seimbang iaitu pemakanan yang seimbang.
Terdapat beberapa kaedah diet atau kaedah pemakanan telah dikaji dan ada diantaranya boleh membantu dalam mengurangkan kandungan lemak dalam badan dan seterusnya menguruskan badan. Ia dihasilkan menerusi kajian saintifik. Namun anda perlu membuat persediaan zahir dan batin untuk menguruskan badan dengan cara yang betul.
Pil Kuruskan Ado.. Kenapa susah-susah..
Tuttt… Ada sedang mencari bala. Kebanyakan pil kurus dihasilkan daripada bahan aktif yang boleh meningkatkan metabolisme badan anda untuk membakar lemak dengan cepat. Ia juga menyebabkan jantung anda mengepam darah secara tidak normal dan boleh menyebabkan berlakunya strok, serangan jantung dan darah tinggi. Kau nak?
Selain tu, buah pinggang juga boleh rosak dek bahan bahan aktif berkenaan walaupun ia dikatakan dihasilkan daripada buah,sayur mahupun herba. Ia diekstrak daripada buah, sayur dan herba dan menghasilkan sebatian yang mempunyai dos yang tinggi daripada sepatutnya yang boleh diterima oleh badan secara semulajadi.
Ini cara betul jika anda nak kurus secara selamat dan semakin sihat.
  1. Anda wajib belajar tentang nutrisi. Anda perlu tahu setiap makanan yang anda makan mempunyai kalori sekian mana. Yang penting kurangkan pengambilan makanan mempunyai karbohidrat yang tinggi seperti nasi dan benda berkanji. Begitu juga makanan dan minuman yang bergula.
  2. Jangan “skip” sarapan, makan tengahari dan makan malam. Jangan pulak melantak makan. Makan pada kadar yang perlu mengikut kalori yang diperlukan badan. Disinilah ilmu nutrisi memainkan peranan.
  3. Banyakkan minum air kosong. Sekurang kurangnya 8 gelas sehari yang disarankan oleh pakar pemakanan.
  4. Perlu ada aktiviti fizikal seperti bersenam dan bersukan. Bersenam membantu otot membakar lemak dengan lebih banyak. Tak pun naik tangga dan juga berjalan kaki ke destinasi yang dekat. Kalau jauh naik lah kenderaan. Berjalan kaki juga adalah satu cara paling mudah untuk bersenam. Maklumlah nak jogging dah semput, tiada stamina. Senaman juga mengelakkan kulit mengeleber jika anda sudah kurus nanti.
Jika anda serius nak kurus. Ini adalah cara diet cepat dan berkesan untuk anda cuba.

Berdiet Bukan Bermaksud Tidak Makan Langsung! Itu menyeksa badan namanya. Berdiet ialah makan pada kuantiti dan masa yang betul.

Inilah salah anggap kebanyakan daripada kita. Bila kawan kita tak makan… “Ala.. Berdiet la tu..” That’s wrong babey. Anda berdiet perlu makan. Badan kita perlukan tenaga, cuma kita hadkan dan berikan masa untuk badan untuk membakar lemak yang terhasil. Kena ingat kalori daripada makanan yang kita makan itulah yang menjadi lemak.
Contoh diet untuk kurus..
Sarapan : 2 keping wholegrain dan telur. Air masak atau teh hijau ( teh hijau adalah booster pembakar lemak semulajadi)
Minum pagi (10Am) – 1 biji epal
Tengahari – 1 gengam nasi. Bukan seperiuk ya.. banyak sayur,buah dan lauk seperti ayam,ikan dan daging. Kurangkan karbohidrat.
Minum petang – Kunyah kacang kalau rasa lapor sangat. Jangan seguni plak. Minum ayor masak.
Makan Malam (6.pm) – Makan makan berprotein seperti ayam, daging. Oat pun boleh. Kurangkan makanan berminyak, masin dan bergula tinggi. Minuman berkarbonat, lupakan terus daripada diet harian anda.
Ia terpulang kepada individu. Boleh dikatakan 80% usaha untuk kurus adalah daripada pemakanan dan selebihnya ialah senanam. Tak guna jika anda bersenam setiap hari tapi makan tak jaga. Makan tak ingat tambah 2,3 pinggan.
Elakkan juga makan tengah malam. Perut juga perlu berehat. Minum banyak air masak untuk mengurangkan rasa nak makan.

Kurus dengan SET KURUS SHAKLEE


Macam-macam produk kurus yang menjanjikan saiz badan S hanya selepas 3 bulan menggunakannya. Penurunan purata 10kg sebulan  atau lebih bergantung pada saiz asal anda.

                Zaman sekarang semua benda nak cepat je, fast food, fast service, fast delivery, fast action, fast result. Lagi cepat sesuatu produk kurus tu boleh turunkan berat maka kite akan nampak produk tu sangat bagus, berkesan, cepat.

                Sahabat-sahabat suka saya nak ingatkan kita ni manusia, semua yang ade ditubuh kita ni adalah sel-sel hidup (ciptaan Allah), bukan automatik (ciptaan manusia).


              Badan manusia yang kompleks memerlukan masa untuk menerima, mengolah, mengadaptasi  sesuatu yang baru diterima.

               Macam  tu jugakla lemak-lemak yang berada dalam 'comfort zone' dalam badan kita. ‘Aman itu Racun’ selesa buatkan kite malas untuk berusaha menjadi lebih kurus, okla badan macam ni, kalau diet-diet asyik kene perli je, susahla pantang makan,sedap makan  ni, macammana nak kawal!


              Kadangkala lemak-lemak dibadan kita susah nak susut sebab badan kita kaya dengan toksin. Toksin disimpan dalam sel-sel lemak. Dan badan kita tidak membenarkan sel-sel lemak tersebut hilang sebagai salah satu cara melindungi toksin tersebut..Ya Allah, macammane ni??


            Maka langkah pertama yang perlu diambil ialah detox badan kita. Terdapat pelbagai cara keluarkan toksin dari badan yang paling murah dan senang ialah minum air sebanyak-banyaknya, sampai sehari lebih 10 kali kita ketoilet.


           Tetapi  jika lemak-lemak kita masih teguh tidak berganjak maka kita kene gunakan cara lain. Apa caranya?? Saya akan kongsikan dengan pembeli-pembeli saya sahaja sebab maklumat  ini  khas untuk mereka. Jika anda ingin tahu, boleh membuat pembelian Set Kurus Shaklee dengan kami. Dan anda akan dapat konsultasi eksklusif dari saya.

             
Apemacam bro? Ni le lemak yang subur kite ternak selama ni...Yang ni ada cara diet khas,  nak tahu hubungi saye lepas habis bace entri ni k

Sel-sel lemak dalam badan kita boleh bertambah dari sudut bilangan  dan saiz. Jadi bila kita makan, makan, makan dan  makan macam tak pernah kenyang, kite sebenarnya sedang tambah bilangan sel lemak dan besarkan saiznye....ngeri tak?? 


            Sebab tula sangat mencabar untuk kurus sebab kene fight untuk kecilkan saiz sel-sel lemak yang ada tapi bilangan yang sudah bertambah tidak akan berkurang! Anda kene ingat fakta ni supaya beringat sikit ketika nak telan makanan-makanan yang high calorie and fat.


             Untuk mengubah hal-hal yang dah selesa  ni maka kenela berjuang dengan sungguh-sungguh. Diet habis habisan, Berpantang give up sebelum kurus.


             Tiada kompromi, tiada diet weekday je weekend tak diet, tiada diet tak makan nasi pastu bantai makan fast food, tiada diet sebulan je lepas tu bile penurunan badan sedikit kita dah mengalah, berserah je..no..no..no..no..no!


                Sekarang kite masuk cerita tentang Set Kurus Shaklee, yang mana tetap mewajibkan anda untuk kawal makan dan exercise, ni petua untuk kurus.. Tetapi terdapat testimony yang mengatakan tidak perlu strict makan dah boleh kurus (bagus  juga).


               Selama saya berdiet dari umur 20 tahun sampaila sekarang, dah macam-macam diet saya try dan semua method-method tu  memberi saya 1 kesimpulan.


              Makanlah produk apa pun yang paling canggih dan yang paling hot dipasaran  untuk hilangkan berat, tapi kalau tidak kurangkan pengambilan makanan dalam diet seharian dan tidak bersenam tidak akan kemane diet awak tu.


Akhirnya kite akan give up dan makan balik banyak-banyak dan badan akan naik lagi banyak (nak ke macam tu??)


Dalam set ni ada a few product with a few steps you need to follow, 1st kita kena pecahkan atau bakar sel-sel lemak yang berjuta-juta dalam badan kite. Pendekar2 bakar lemak ialah lecithin dan omega guard.


1.       Lecithin, 180 capsule
.

○Menyerap vitamin larut lemak- A,D, E dan K.

○Menghalang enapan lemak dihati

○Memecahkan lemak dan kolestrol, ‘membersih’ salur darah, pengambilan tambahan dapat mengemulsi  dan membantu metabolisme lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh

○Pengambilan yang banyak dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan seimbang

○Mencantikkan otot dan kulit, melembap dan menghaluskan kulit, mengaktifkan metabolism sel dan melambatkan penuaan

○Meringankan sembelit, meleraikan  toksin dalam usus.


Feedback yang diperoleh oleh sahabat2 dan saudara-mara yang menggunakan lecithin ialah mereka tak mampu untuk makan seperti biasa, dari2 pinggan jadi 1 je, rase kenyang dan tak boleh nak makan banyak2, best tak??


2. Omega Guard 90 capsule


       
BELI 3 LESS 5%
  • Membantu penurunan berat badan dengan bertindak seperti hormon meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak.
  • Mengurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ badan dan disekitar pinggang
  • Kurangkan selera makan, rasa kenyang yang lebih lama
  • Kurangkan keradangan dan penakungan air ditisu-tisu badan
  • Aktifkan pengeluaran air yang tidak perlu dari badan memberikan kesan penurunan berat yang signifikan

            Pengambilan omega juga membuatkan kite lebih kenyang untuk tempoh yang lama, experiment terhadap diri sendiri ialah saya tidak lapar selepas 4 jam makan + omega, kalo tak lepas 3 jam perut saya dah menyanyi macam konsert.

                     
            Selepas kerja-kerja pembakaran dan pemecahan lemak giat dijalankan, maka perlulah dikeluarkan lemak-lemak tersebut dari badan dengan cara yang tepat dan berkesan.


             Untuk tugasan ini Alfafa Complexlah yang paling sesuai untuk melaksanakannya. Alfafa juga berperanan mencuci hati, darah dan usus (detox-keluarkan toksin dari badan)

3. Alfafa Complex 330 tablet & 700 tablet



  • Mencuci hati, darah dan usus – makanan yang sangat beralkali boleh normalkan kembali         badan yang berasid, membersihkan hati, kolon, darah, menyingkirkan toksin dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Penggunaan jangka panjang dapat menyingkirkan lemak dan kolestrol, mengurangkan               kolestrol, mengandungi saponin – span yang bertindak sebagai serat yang menyerap               kolestrol
  • Melegakan keletihan
  • Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser gastric, sembelit, hepatitis dan hyperacidity
  • Sangat berkesan untuk pencernaan dan buang angin, menjadikan badan terasa lebih ringan.


Biasanya mereka yang kehilangan berat dalam tempoh yang cepat, akan hilang kepejalan otot, maka badan akan menggeleber dan lembik.Walaupun berat turun dan ini sangat menggembirakan tetapi postur badan tetap bermasalah.


Hal ini berlaku walaupun anda masih mude, bukan orang tue je badan lembik. Maka disinilah peranan yang dimainkan oleh Cinch TM Shake dan ESP (Energizing Soya Protein)


4. Cinch TM Shake 




  • Indeks glisemik rendah – 22; sesuai untuk pengidap kencing manis dan mengekalkan tahap gula darah yang normal dan kekalkan tenaga
  •  Mengandungi Cinch Pro- campuran ekslusif protein diperkayakan dengan leucine-asid amino
          Leucine : memelihara otot semasa menurunkan berat badan
          Leucine merupakan otot yang membina asid amino yang terdapat didalam protein tertentu.      

          Kesan pada mereka yang telah mengambil cinch ialah kehilangan lemak, berat, inci pada masa yang sama masih mengekalkan otot mereka.
  • Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral
  • Tinggi protein (24g setiap hidangan) memberikan anda rasa puas dan kenyang
  • Tinggi serat (6g setiap hidangan)
  • Sumber soya bebas GMO
  • Tiada perasa, pewarna atau pemanis tiruan.
  • Rasa yang sangat enak, memberikan kepuasan semasa menurunkan berat, datang dengan 3 perisa yang sedap, lazat seperti coklat, cafe latte dan vanila.


Cinch Shake sesuai untuk semua  golongan lelaki atau wanita sudah berkahwin atau belum, tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung kerana kandungan cinch boleh mengecilkan saiz pinggang  dan membakar lemak, dikhuatiri menyebabkan berat bayi anda tidak naik.



  • Mengoptimumkan penyerapan nutrien lain
  • Membekalkan tenaga berpanjangan, kurang rasa  lapar even berpuasa!
  • Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, kulit terasa lembut hanya selepas 2 minggu mengunakannya.
  • Mengembalikan keserian kulit dan kepejalan otot.
  • Tiada pengawet, perasa, pemanis tiruan, rasa asli soya dan vanilla
  • 1 hidangan ESP bersamaan 2x daging, 4x telur, 12x susu rendah lemak
  •  Tiada asid urik


Semua produk diatas mempunyai peranan  yang penting untuk menurunkan berat anda. Untuk memilih produk mengikut keperluan badan bolehla berbincang dengan saya dahulu. Sebelum tu kite check dulu kenape kite selalu gagal untuk turunkan berat:-

1.       Kekurangan nutrisi
2.       Sukar untuk diikuti
3.       Hasil lambat, sedangkan dah banyak duit keluar
4.       Merendahkan kadar metabolisme
5.       Tidak berdisiplin dan tidak sabar
6.       Nakkan hasil yang cepat tetapi malas bersenam dan gagal     mengurangkan pengambilan makanan 

7.    Kurang minum air masak



             Pengambilan air masak 3 liter adalah wajib untuk menurunkan berat, kerana kebiasaan orang yang selalu lapar, mereka sebenarnya tidaklah lapar tapi badan mereka kurang air.Itu yang asyik nak makan je padahal baru makan 15 minit lepas. Badan kite haus tapi isyarat yang otak kite terime ialah kite lapar.


               Tapi ramai customer saya yang berat badan cepat turun bila minum  air sehari 5 liter, sangat berkesan berbanding yang lain. Mungkin  anda boleh cuba dan rasai sendiri hasilnya.

               Tak kesian ke ngan badan kite yang dehidrated tapi disumbat pulak dengan junk food, air kopi pekat, biskut yang manis-manis, jeruk dan macam-macamla. Lagilah sel-sel tubuh kite kurang air. Kurang air menyebabkan  kite nampak lebih tua dari usia sebenar. 


Dibawah adalah antara testimoni mereka yang telah  berjaya menurunkan berat badan dengan mengambil Set Kurus Shaklee. Terdapat ribuan orang diluar sana yang telah berjaya mengembalikan keyakinan diri mereka dan menjalani hidup yang lebih bermakna selepas kurus.








               Suka saya nak remind pada diri  dan sesiapa pun  diluar sana yang berhajat untuk turunkan berat, janganlah putus asa, sabarla menahan lapar sebab kite je tengah pantang makan orang lain sedap makan depan kita.


              Kalo penurunan sedikit dan kita dah rase penat dan tak berbaloi, janganlah give up mungkin boleh cuba cara lain yang sesuai dengan badan kita.Dah bersedia untuk memulakan hidup baru dengan badan baru?? Saya akan berusaha bagi guideline yang simple but practical untuk awak kurus. 


             Dan yang lagi penting saya akan sediakan jadual makan yang disyorkan oleh pakar pemakanan Shaklee. Ini bagi mendapatkan kesan yang optimal agar setiap wang yang anda laburkan berbaloi. Takla anda ditinggalkan terkapai-kapai mencari cara makan diinternet.




Paling Penting!!!!!! ialah kesabaran. Sabar dari makan banyak, sabar dalam bersenam. Tak mungkin kita boleh kurus 100kg kepada 50kg dalam masa 1 minggu. Ia perlukan masa dan juga usaha. Inilah cara diet cepat yang boleh anda lakukan.
All the best dalam perjuangan menurunkan berat badan.


COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







No comments: