Follow Us @soratemplates

Monday, August 6, 2018

TIADA ALAHAN DAN CERGAS BERTENAGA KETIKA HAMIL DENGAN SET HAMIL SHAKLEE

Mengapakah saya berasa terlalu letih semasa hamil?


Anda tidak keseorangan! Kehamilan meletakkan tekanan yang kuat ke atas seluruh badan anda, dan ini boleh membuatkan anda sangat letih. Apa yang kebanyakan wanita paling ingat mengenai fasa awal kehamilan ialah rasa letih yang berterusan. Mereka yang biasa berjaga malam pun mendapati mereka terpaksa menahan mengantuk untuk menonton program TV kegemaran mereka.

Sepanjang kehamilan, terutamanya dalam trimester pertama, badan anda bekerja dengan lebih kuat. Pada waktu ini, badan anda sedang dalam proses membuat uri (plasenta) yang merupakan satu sistem sokongan hayat bagi bayi anda. Proses ini hanya akan selesai pada akhir trimester pertama. Tahap hormon dan metabolisme anda juga sedang berubah dengan pesat, manakala gula dalam darah serta tekanan darah mungkin akan menurun. Kesemua ini menyebabkan anda menjadi terlalu letih.

Berapa lamakah keletihan ini akan berlanjutan?

Ia berbeza bagi setiap orang, tetapi wanita hamil biasanya mengalami keletihan dalam trimester pertama dan ketiga.

Bagi kebanyakan wanita dalam trimester pertama, keletihan merupakan salah satu simptom mabuk hamil pagi yang hadir bersama loya, muntah dan hilang selera makan. Jika simptom anda mengganggu tidur, tidak hairanlah anda akan berasa bertambah letih dan tidak selesa.

Anda mungkin merasa bosan berada dalam keadaan ini, tetapi simptom-simptom ini biasanya akan berlalu tanpa perlu sebarang rawatan. Bagi kebanyakan wanita (kira-kira enam daripada 10) simptom-simptom mabuk hamil pagi hilang menjelang 12 minggu kehamilan. Bagi yang lain, mereka berasa lebih baik dalam trimester kedua. Kurang daripada satu dalam 10 orang yang tidak bernasib baik masih berasa tidak sihat selepas 16 minggu kehamilan.

Harap-harap, anda ialah salah seorang yang bernasib baik dan mungkin akan rasa sangat bertenaga dalam trimester kedua dan membawa ke trimester ketiga di mana anda akan mula rasa letih semula dalam bulan ketujuh

sumber : babycenter


Set mengandung shaklee 2018? Ibu hamil cergas & Tanpa alahan!

Pengalaman mengamalkan set hamil Shaklee memberi satu pengalaman indah lebih-lebih lagi pada kehamilan ke tiga dan usia pun dah memasuki 30-an. Apa yang saya gembira sangat-sangat, saya tidak mempunyai sebarang alahan dan saya hamil juga tidak disedari oleh rakan sekerja kerana tiada sebarang tanda saya sedang hamil pun. Sentiasa cergas, tidak pernah ambil cuti sakit dan kerja berjalan seperti biasa.
.

Kenapa saya konsisten mengamalkan setiap vitamin Shaklee ini? Selain saya telah merasai kesan yang sangat-sangat positif terhadap diri saya sejak mengamalkan supplement secara konsisten dari penghujung tahun 2012, saya tahu badan saya memerlukan setiap nutrisi yang ada dalam supplement yang saya amalkan ini lebih-lebih lagi saya sudah mempunyai dua orang anak sebelum ini, seorang ibu yang bekerja dan pada masa yang sama saya juga seorang pelajar di sebuah institusi pendidikan awam.
.

Jadi saya perlu memastikan diri saya sentiasa cergas, sentiasa sihat bukan sahaja untuk diri saya tetapi untuk suami dan anak-anak yang memerlukan saya sentiasa ada dengan mereka dalam apa jua keadaan.
.


Semasa kehamilan anak ke 2,saya disahkan mengidap kencing manis semasa hamil tetapi alhamdulillah,hamil anak yang ke 3 ini,saya bebas dari terkena kencing manis semasa hamil. Jika dulu hb saya sangat-sangat low dan pernah bacaan sehingga 8.6 dan terpaksa berulang alik berjumpa doktor pakar diklinik, tetapi syukur sangat-sangat kali ini bacaan hb saya sangat-sangat baik. 
.

Semoga perkongsian saya ini boleh membantu ibu-ibu diluar sana supaya menjaga kesihatan kita bukan sahaja semasa hamil tetapi sepanjang masa dan secara konsisten dan berdisiplin bagi memastikan seisi keluarga kita dapat menjalani kehidupan yang lebih cergas dan lebih sihat.

Set Mengandung Shaklee Trimester Pertama Kedua & Ketiga!


Set mengandung shaklee trimester 1 2 & 3
  1. Vitalea ( multivitamin dengan zat besi)
  2. B Complex (asid folik)
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix (pil kalsium)
  5. Energizing soy protein ESP
  6. Omegaguard


Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) dimana jika ibu ada masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. 


Anemia ini merbahaya kepada anak dan ibu kektika bersalin kelak.

Oleh itu, pengambilan mulivitamin amat penting semasa mengandung.

Vitalea adalah produk wajib dalam set kehamilan shaklee trimester 1 2 dan 3 . 


Asid Folic

Menurut pakar nutrisi ibu hamil perlu mengamalkan asid folic jika merancang ingin hamil. Ia memastikan rahim anda subur dan pengambilan asid folic semasa hamil demi memastikan tulang anak dapat terbentuk dengan baik. Apabila ovum bercantum dengan sperma, akan berlaku proses pembahagian dan sel-sel organ semua akan terbentuk. Maka kerana itu amat perlu vitamin sudah diambil untuk membantu pembentukan sel-sel baru.

Vitamin B complex

Vitamin B dikatakan sangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan. Ia juga lebih dikenali dengan vitamin anti stress yang mana boleh menenangkan perasaan ibu- ibu yang tertekan akibat alahan dan badan yang sudah berubah bentuk.

Vitamin C Shaklee mengandungi BIOFLAVANOID... Secara UMUMNYA,Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C dan membantu vitamin C tersebut dalam menjalankan fungsinya dengan BAIK... So, takde lah membazir vitamin C yang kita makan tu kerana dapat DISERAP SEPENUHNYA KE DALAM TUBUH BADAN...

BAGAIMANA VITAMIN C SHAKLEE BANTU IBU HAMIL?
  • Membantu penyerapan zat besi yang lebih baik
  • Membantu ibu hamil yang selsema dan demam pulih lebih cepat
  • Membantu ibu hamil memelihara kecantikan kulit sepanjang kehamilan
  • Meningkatkan imuniti sistem pertahanan badan ibu hamil
  • Membantu membina kolagen semulajadi(Pengambilan konsisten membantu mengurangkan kesan stretchmark ketika hamil)
  • Untuk memperbaiki simptom pendarahan dan pemulihan luka
  • Menghapuskan radikal bebas yang menyerang sel (Penyebab jeragat dan pigmentasi ketika hamil)

Membantu bayi untuk mendapat tulang dan gigi yang sihat tanpa mengganggu kalsium untuk keperluan tubuh si ibu.

Ia juga membaiki rangsangan urat sarafmengelakkan kekejangan otot bagi ibu-ibu mengandung.

Kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.


Kita sedia maklum tentang kebaikan dan kepentingan DHA (atau Omega-3) ni kepada golongan dewasa. Termasuklah untuk kesihatan jantung, otak, sendi dan juga penglihatan. Sehinggakan Omega-3 adalah sejenis suplimen yang termasuk dalam set essential dalam set kesihatan optimum Shaklee.
Atas sebab inilah, pakar mencadangkan supliment Omega-3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Tujuannya adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

ESP memberi tenaga ibu mengandung, di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk.

Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat serta untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit.

Membantu ,membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.

Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu pertumbuhan plasenta dan penghasilan susu.

COD Area Ampang, Cheras dan Sentul






Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







No comments: