Follow Us @soratemplates

Thursday, January 10, 2019

STABILKAN HORMON DAHULU JIKA HENDAK PREGNANT

Hormon Progesteron Rendah Punca Pelbagai Masalah Kesuburan


Kadar progesteron rendah adalah suatu keadaan dimana tubuh seorang wanita tidak menghasilkan hormon progesteron yg mencukupi dan tidak seimbang dengan hormon estrogen. Secara amnya, tubuh perempuan menghasilkan hormon progesteron sepanjang kitaran ovulasi melalui ovari dan kelenjar adrenal.

Kadar hormon progesteron yg rendah sering dikaitkan dengan masalah kesuburan seperti endometriosis, PCOS, keguguran berulang dan lain-lain. Keadaan hormon progesteron rendah ini juga dikenal sebagai "Estrogen Dominance" kerana kadar estrogen yg lebih tinggi dari progesteron.

"Saya dapat tahu hormon progesterone rendah bila buat ujian kesuburan di Hospital Besar Kuala Lumpur. Masa ni nurse minta ambil darah pada hari ke-2 dan hari ke-21 period" - Pn Nurul


Antara simptom-simptom rendah progesterone
- Perut buncit 
- Rendah libido
- Period tidak teratur atau banyak
- Ketidaksuburan
- Kesukaran sepanjang waktu hamil
- Ketulan pada payudara yg sakit bila disentuh
- Simptom PMS yg teruk - kembung, mood swing, mengidam dan sakit
- Keletihan disebabkan insomnia
- Sakit kepala, sengal pada sendi dan fibromyalgia
- Kemurungan



Hormon progesterone adalah salah satu hormon utama pada wanita.

Fungsi HORMON PROGESTERONE

1) Mengatur kitaran haid
2) Menyediakan untuk implantasi
3) Menebarkan faraj

Baca tentang hormon PROGESTERONE

GLA bantu stabilkan hormon






Apa itu GLA?

Nama saintifiknya dikenali sebagai Gama Linoleik Acid (GLA). Ia merupakan bahan binaan bagi prostaglandin. Apa pula prostaglandin? Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah.

GLA Complex Shaklee juga mengandungi minyak sunflower dan Vitamin E bagi meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Manfaat utama GLA Complex Shaklee antaranya :
  • Melambatkan menopaus. Memperbaiki keadaan menopaus seperti insomnia, tekanan dan ketidakhadaman.
  • Memperbaiki keradangan. Pengambilan GLA dapat mengurangkan keradangan kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik-bintik penuaan, dan meringankan sakit dan bengkak disebabkan artritis, rheumatisma.
  • Menentang kanser. GLA adalah antioksida yang dapat meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron. GLA adalah penting dalam membentuk prostaglandin yang mengawal hormon lelaki dan wanita. Ia juga dapat memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan ketika kedatang haid, sakit payudara dan mood yang berubah-rubah.
  • Menghalang tekanan darah tinggi. Ia dapat menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi.
  • Mengelak masalah jantung. Penyakit jantung dapat dielakkan seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.










Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Sentul
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
Instagram : @eyranadzirah







No comments: