Follow Us @soratemplates

Tuesday, June 7, 2016

Atasi Keputihan

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni da masuk hari ke-2 umat Islam berpuasa. Macam mana puasa korang semalam? Banyak makanan ke? Jangan membazir tauu.. Membazir itu amalan syaitoonnnn... Da masuk hari ke-2 ni, Madame nak share la sikit.. Tapi bukan pasal puasa. Cuma ia berkaitan puasa.. (cam mane tuuu??) 
OK, dipendekkan cerita.. 2 hari puasa ni, Madame alami keputihan. Bila dok research kat google ada banyak kemungkinan.. Antara kemungkinannya ialah KURANG MINUM AIR, ada JANGKITAN, tanda awal KEHAMILAN.. macam-macam..

1) Kurang Minum Air

Memang Madame akui, masa bulan puasa ni, kurang sangat minum air. Selalu hari biasa, 2.5 - 3 liter tu senang je la.. Bila puasa ni, 2 liter pon susah. Adakah sebab itu? Bila di baca-baca, kita kena minum air sekurang-kurang 3 liter sehari. Bila kita banyak minum air, kita akan makin kerap kencing dan flush out semua keputihan dan pastikan Miss V kita ni bersih. 

Ni antara tips untuk kita kekal minum 8 gelas sehari atau 3 liter sehari semasa bulan Ramadhan. 



2) Jangkitan

Statistik mengatakan 75% perempuan berkahwin ada masalah keputihan ? Ramainya kan. Tapi ofkos ada yang kronik dan ada yang tak. 

Masalah Keputihan serius, jika tidak dirawat segera, berisiko mengakibatkan jangkitan kuman dan mengakibatkan keradangan pada organ dalam pelvik. Ia juga boleh menyebabkan penyumbatan pada salur Fallopio seterusnya menimbulkan Masalah Kesuburan…
Masalah Keputihan pada kemaluan wanita atau dikenali sebagai vagina candidiasis disebabkan oleh pembiakan kulat pada bahagian tersebut. Jangkitan vagina candidiasis berlaku di sekitar bahagian antara serviks dan faraj. Ia terjadi antaranya faktor penjagaan kebersihan atau masalah hormon.
Penyelesaian terbaik (cara MODEN) untuk mengatasi jangkitan ini adalah dengan mengamalkan vitamin Set Keputihan iaitu Alfalfa Complex dan Garlic Complex Shaklee.

Alfalfa Complex ( Tonik Wanita )
✔ Mengurangkan rasa gatal akibat jangkitan cengan cepat.
✔ Menghilangkan bau busuk pada faraj.
✔ Membuang toksik dalam tubuh.
✔ Tubuh lebih kuat melawan jangkitan kuman.
Garlic Complex ( Anti-biotik Semualajadi )
✔ Menghalang jangkitan kuman dan kulat pada faraj.
✔ Menghilangkan keputihan dengan cepat.
✔ Mengimbangi tahap gula pesakit diabetis dan mengurangkan keputihan.

3) Tanda Awal Kehamilan

Pernahkah anda mendengar bahwa keputihan tanda awal kehamilan? Apakah hal tersebut benar? Hal tersebut bisa dikatakan benar, namun boleh juga dikatakan tidak benar. Sebabnya tidak semua keputihan boleh dianggap sebagai tanda-tanda awal kehamilan. Untuk memastikan apakah keputihan tanda awal hamil atau bukan, anda perlu mengetahui beberapa ciri keputihan tanda hamil dan keputihan yang biasa.
Keputihan memang bisa dijadikan sebagai salah satu tanda kehamilan, selain hanya dengan memperhatikan siklus menstruasi. Untuk menentukan bahawa keputihan yang sedang anda alami adalah keputihan tanda awal kehamilan, anda bisa memperhatikannya dengan beberapa ciri keputihan tanda hamil berikut ini :
  1. Ciri keputihan tanda hamil yang pertama adalah, warna dari cairan keputihan yang keluar berbeda dengan warna cairan keputihan biasanya yang bening. Sedangkan keputihan tanda awal kehamilan akan berwarna kental dan hampir menyerupai susu.
  1. Ciri keputihan tanda hamil yang kedua adalah, cairan keputihan anda biasanya akan terus keluar selama masa kehamilan anda. Namun anda tidak perlu khuatir, kerana hal tersebut tidaklah berbahaya. Cairan keputihan ini terus keluar disebabkan dinding vagina yang menebal, kerana telah terjadi pembuahan di dalam rahim.


COD Area Ampang, Cheras dan Putrajaya

Penghantaran ke seluruh Malaysia
Love,

Your Shaklee Independent Distributor (ID = 1207294)
Pengedar Shaklee Sah Cheras, Ampang dan Putrajaya
Whatsapp / SMS / Call = 0132117436
FB Pages : AufaMadame
IG : @eyranadzirah







No comments: